HTC One-serien

Pressemelding fra HTC 26. februar 2012:

HTC One-serien avduket

HTC One™ utmerker seg med et fantastisk kamera og en suveren lydopplevelse Unik fremfart for HTC One-serien – tilgjengelig i begynnelsen av april med full global lansering via mer enn 140 operatører og distributører

Den globale mobiltelefonprodusenten HTC, avduket i dag den nye HTC One-serien av smarttelefoner som representerer den aller beste mobilopplevelsen med en ny ikonisk design, et nytt fantastisk kamera og suveren lydopplevelse.

"De beste øyeblikkene i livet fanges i et fotografi eller minnes med en sang, så det var viktig at HTC One-serien forsterket disse følelsesmessige opplevelsene med et fantastisk kamera og en suveren lydopplevelse," sier Peter Chou, administrerende direktør i HTC-konsernet. "Vi er veldig fokusert på å skape et kamera og en lydopplevelse som kundene vil elske og bruke ofte, og vi tror at HTC One-serien gir deg dette på en måte som du aldri tidligere har sett i en mobiltelefon."

HTC One-serien integrerer Android 4.0 (ICS) i HTC Sense™ 4 og tilbyr en ny versjon av den profilerte brukeropplevelsen i HTC ImageSense™ samt en ny kamera- og bildefunksjon som skiller HTC One fra alle andre telefoner. HTC Sense 4 inkluderer også store forbedringer i lydkvaliteten og forenkler måten mennesker lytter til musikk i mobiltelefonen på.

Fantastisk kamera

Med ImageSense utfordrer HTC One de tradisjonelle digitalkameraene med forbedringer i alle delene av kameraet, inkludert linsen, sensoren og programvaren i tillegg til å integrere en helt ny HTC ImageChip. Disse forbedringene kombineres for å gi deg rask fotografering, bedre bildekvalitet i dårlige lysforhold og et intuitivt grensesnitt som gjør at du kan knipse bilder og spille inn video samtidig, takket være de doble bilde- og videoknappene.

• Superrask fotografering - HTC One har drastisk redusert tiden det tar å fange de viktige øyeblikkene. Du kan ta et bilde på bare 0,7 sekunder, og med en ny 0,2-sekunders autofokus kan du fortsette å ta nesten et ubegrenset antall bilder ved å holde utløserknappen nede.

• Flotte bilder i dårlige lysforhold - HTC One tilbyr en stor forbedring i bildekvaliteten, selv i dårlige lysforhold, i mørket eller med lys bakgrunnsbelysning. F/2,0-linsen på HTC One X og HTC One S gir deg den beste ytelsen i klassen og fanger 40 prosent mer lys enn f/2,4-linsene som finnes i mange andre telefoner. HTC One inkluderer også den markedsledende HDR-funksjonen som gjør at du kan ta flotte bilder i forhold der lysstyrken varierer.

• Video Pic (Innspilling og fotografering i ett) – med Video Pic kan du fotografere vanlige bilder samtidig som du spiller inn. Samtidig som du spiller inn film i HD-kvalitet kan du trykke på utløserknappen og ta et høyoppløselig bilde mens innspillingen fortsetter. Du kan også ta bilder fra tidligere innspilte filmklipp.

• Dropbox integreres med HTC Sense - Med HTC One blir det enkelt å dele bilder og filmklipp. HTC har integrert Dropbox med HTC Sense 4 slik at HTC One-kunder får 25 GB gratis lagringsplass i to år. Det er nok plass til å lagre mer enn 10 000 høykvalitetsbilder. Med Dropbox kan du også redigere, lagre og dele og andre filtyper.

• Del bilder og filmklipp - HTC One gir deg en ny måte å dele filmer og bilder på. Når du kobler inn HTCs trådløse Media Link HD* i HDMI-inngangen på TV-en din, kan du enkelt dele bilder, filmklipp og andre ting på telefonen med venner, kolleger og familie uansett hvilken TV med HDMI-inngang du har.

Suveren lyd

I HTC One har vi integrert Beats By Dr. Dre Audio™ som gir deg en suveren og autentisk lydopplevelse, uansett om du hører på musikk, ser et Youtube-klipp eller spiller spill. Med HTC One blir det også enklere å høre på musikk i mobiltelefonen med den innebygde HTC Sync Manager som automatisk installeres på datamaskinen når telefonen er tilkoblet. Dermed blir det enkelt å overføre sanger, artister og spillelister fra musikkbiblioteket.

Men selvfølgelig hører vi ikke lenger bare på musikk som ligger lagret i mobiltelefonen, vi bruker også streamingtjenester og nettradio. Med HTC One kan du tilpasse nye Music Hub med dine favorittjenester og musikkprogrammer, som for eksempel den nyeste Soundhound-teknologien, slik at du får all musikk på ett og samme sted.

Med HTC One kan du ta med musikken over alt, også i bilen. Det er enkelt å høre på musikken i mobiltelefonen via bilens lydanlegg, takket være HTC Car Stereo Clip*. Du får også tilgang til mer enn 50 000 radiostasjoner over hele verden, eller spille musikk fra hvilken som helt mobiltelefonapp. Alt dette gjør HTC One til den ultimate musikkavspilleren uansett hvor du er, med kraften av Beats By Dr. Dre Audio og HTC Car.

HTC One X

HTC One X har en flott utformet polykarbonatkropp som har robust metall og i tillegg er superlett. Med en sømløs konstruksjon kombineres unik pianolakkfinish med en matt bakside. HTC One er lynrask med sin nye NVIDIA® Tegra 3 Mobile Processor for tydelig grafikk, raskere applikasjoner og lenger batterilevetid. Den har en 1,5 GHz Super 4-PLUS-1™ Quad Core-prosessor med en integrert femte batterikjerne og en kraftig 12-Core NVIDIA® GPU. HTC One har også en enestående 4,7 tommers 720p HD-skjerm som er beskyttet med Corning™ Gorilla Glass. HTC One X vil også lanseres med en 1,5 GHz LTE Qualcomm Snapdragon S4-prosessor på 4G LTE-markedene.

HTC One S

HTC One S er for mennesker som vil ha en avansert smarttelefon i en mer kompakt størrelse. Den kombinerer en Qualcomm Snapdragon S4-prosessor med en Dual Core på op til 1,5 GHz og en 4,3 tommers skjerm som beskyttes med Corning™ Gorilla Glass. HTC One S gir deg den innovative metallkroppsdesignen i en ny, tynn 7,9 mm versjon som er HTCs tynneste telefon hittil. HTC One S har to nye utførelser som er banebrytende innen mobiltelefoninnovasjon. Den første er en ultramatt svart Ceramic Metal-overflate – et resultat av MAO-prosessen (microarc oxidation) som i utgangspunktet ble utviklet for bruk i satellitter. Den omvandler overflaten på aluminiumkroppen til en keramisk, supertett krystallisk struktur som er fire ganger hardere enn anodisert aluminium slik at HTC One S beholder det flotte utseendet over lengre tid. Den andre utførelsen tar anodisering til et helt nytt nivå med en nypatentert prosess som skaper en overgang fra lyst til mørkt som ser flott og sofistikert ut.

HTC One V

Ved å utnytte den klassiske, prisbelønte designen fra HTC Legend, bringer HTC One V avansert design til en smarttelefon med stor appell til førsteklasses opplevelse med et fantastisk kamera og suveren lyd. Den har en enkel, ikonisk aluminiumkropp som utstråler håndverk og kvalitet.

Global tilgjengelighet

HTC One-serien kommer i handelen i april med bred global tilgjengelighet via mer enn 140 operatører og distributører globalt. For mer informasjon og forhåndsregistrering for et HTC One-produkt, besøk www.htc.com.

*HTC Media Link HD og HTC Car Stereo Clip selges separat.