Hva er viktigst med Elektrofil-messen?

Nord-Trøndelag E-verk

– Det viktigste for meg er å se hva som finnes av nye produkter. Vi tar med oss så mange ansatte som mulig fra alle butikkene, for dette er den viktigste begivenheten for oss i Norge. Jeg tror vi blir mellom 30 og 40 alt i alt. Vi er stolte av å være her, fordi det også er en flott messe i nasjonal sammenheng, sier Ivar Ramberg.

 

– Hva er det viktigste av fagprogrammet for dere?

 

– Både produktpresentasjonene og informasjonen Expert gir sentralt er viktig. I tillegg får de ansatte snakke med personer som sitter sentralt hos Expert og som de skal kjøpe varer fra og ta ansvar på vegne av butikkene.

 

 

 

 

 

 

Expert Langnes

– Det viktigste for oss er å se nyheter og bli kjent med produktene vi selger. For oss gjelder det telekommunikasjon, data og multimedia generelt, sier Roald Øien (t. v.).

 

– For meg er det viktig med god kunnskap om det jeg selger. Jeg er ganske ny så jeg trenger mye informasjon, og denne messen er helt super, sier Lars Hagerup.

 

– Hva synes dere om fagprogrammet?

 

– Jeg er veldig godt fornøyd, og jeg skal besøke alle utstillingene for å lære så mye som mulig, sier Hagerup.

 

Informasjonen generelt er en viktig del av fagprogrammet. Du lærer salgsargumenter og nye måter å selge på. Helheten er den viktigste delen av fagprogrammet, sier Øien.

 

Han legger i tillegg vekt på at som salgsleder i firmaet er det nyttig å komme i kontakt med de ansvarlige hos Expert for de forskjellige produktkategoriene.

 

 

 

 

Expert Revetal

– Det viktigste for meg er å treffe andre handlere utenom det daglige arbeidet i butikken og å se alle de nye produktene som kommer på markedet, sier Bettina Stenvik.

 

De viktigste fagområdene for henne er telematikk og lyd- og bildeprodukter.

 

– Jeg er telematikkansvarlig i butikken, så for meg er mobiltelefoner viktige på messen. Jeg tar også med meg informasjoner om de produktgruppene jeg ikke arbeider med til daglig, slik som elektriske husholdningsapparater. Det er fint å vite litt om det også, sier hun.

 

Stenvik har vært på alle de tidligere Elektrofil-messene, og synes den har utviklet seg i positiv retning hver gang.

 

– Flat-TV går så det suser, og det vil jo ingen ende ta. Men vi har også sterk økning i salget av datamaskiner og iPod.

 

 

 

 

Expert Bonus Knarvik

Expert Bonus Vestkanten

– For meg er det viktigste med messen å få produktopplæring og se nyheter, sier Margun Stordal ved Expert Bonus Knarvik.

 

Hun er på Elektrofil for fjerde gang, og synes det har vært en veldig fin utvikling av messen. Hun legger vekt på at leverandørene er flinke til gjøre mye ut av konseptet.

 

– Det fine er at vi får et innblikk i hva vi skal legge vekt på kommende sesong og ikke minst lære om det som ikke lenger er aktuelt, sier hun.

 

– Jeg arbeider med elektriske husholdningsapparater og småelektriske produkter, sier Stordal og legger vekt på at hun også ser på andre produktkategorier for å lære.

 

– Bør en slik messe også være andre steder enn i Oslo, for eksempel Bergen?

 

– Nei det er greit å reise hit når alt fungerer så godt med møter og overnatting. Her er alt samlet på et sted, sier Stordal.

 

– Vi har hatt lyd- og bildemesse i Grieg-hallen, det fungerte greit, men jeg tror vi trenger en så stor messe som Elektrofil for å få en samlet og god oversikt, sier Tine Berntsen ved Expert Bonus Vestkanten.

 

 

 

 

 

 

Expert Bonus Jarlsberg

– For meg er det viktigste muligheten til å se ting som kommer og å møte alle leverandører samlet. Det er også veldig positivt å møte andre Expert-ansatte fra hele Norge, sier Bent Øyen som har vært på alle Elektrofil-messene hittil.

 

Han synes messen stadig har blitt bedre, både når det gjelder presentasjonene og avviklingen.

 

– Når det gjelder fagprogrammet er det viktigste å lære hva Expert tenker i forhold til hva man ser med andre kjeder. Noen steder må du stå i kø trekke lapp for å komme i kontakt med en selger. I Expert har vi heldigvis mange butikker der du kan snakke med samme ansatt uansett hvilke varer du skal kjøpe. Expert legger opp til at man kan betjene alle avdelinger i forretningen og at alle skal kunne det meste, sier Øyen.

 

De mest interessante produktene for ham var Samsungs nye 102-tommer TV og de nye spill-konsollene.

 

 

Til toppen