JURA MED MELK i kaffen fra minikjøleskap

Sveitsiske Jura leverer minikjøleskapet Cool Control til sine kaffemaskiner.

– Vi har flere modeller som kommer med en lekker sylinderformet melkekjøler som holder melken kald i 6-8 timer, som enkelt kan plasseres i kjøleskapet. Vi selger også et produkt som heter Jura Cool Control. Dette er rett og slett er et lite kjøleskap, som plasseres ved siden av kaffemaskinen, sier salgs- og markedsansvarlig Kathrine Resch-Knudsen i Black Cat kaffe- og tehus AS.

Selskapet har i 105 år importert kaffe og te til Norge. Nå satser de også på kaffemaskiner fra Jura. Resch-Knudsen forteller at selskapet sakte men sikkert bygger opp Jura som merkevare i Norge.

– Jura er kjent for kvalitet, design og innovasjon. Kunden bør velge en Jura hvis de ønsker en kaffemaskin som både lager den perfekte kaffe og hvor maskinen varer i mange år. Vi har bygd opp et Jura servicesenter i Oslo nettopp med tanke på dette. Det hender at det kommer kunder til oss med ti år gamle maskiner som trenger service, sier Resch-Knudsen.

Bang & Olufsen

Vi møter henne på IFA sammen med serviceansvarlig Morten Bergendahl. Han har fått opplæring ved fabrikken i Sveits. De to er godt fornøyd med de nye maskinene fra Jura.

– Designet er godt, og det kommer hele tiden nye modeller. Disse maskinene er et smykke på kjøkkenbenken, sammenlign oss gjerne med Bang & Olufsen. Det er typisk menn som faller for Jura-maskinene, sier Resch-Knudsen.

Jura har vært til stede på det norske markedet i ti år. For seks år siden overtok Black Cat kaffe- og tehus AS agenturet, og Resch-Knudsen er fornøyd med utviklingen.

– Tidligere har vi solgt maskinene i spesialbutikker, men i vår gikk vi også inn i sortimentet til Expert-kjeden. Vi har en egen opplæringsansvarlig som besøker våre forhandlere Norge rundt, og fokuserer på at de ansatte skal være trygge når de skal selge Jura. Helst ser vi at butikkene tar inn minst tre modeller, med pris fra 7.500 til 22.000 kroner for å vise bredden. Vi anbefaler også at forhandlerne serverer kaffe fra maskinen slik at kunden får en kaffeopplevelse i butikken. Erfaring viser at de av våre forhandlere som har forstått dette er dem som selger mest, sier Resch-Knudsen.

Powered by Labrador CMS