GoPro og Red Bull har tidligere samarbeidet rundt arrangement, nå kjøper sistnevnte seg opp i actiokamera-produsenten. Foto: Red Bull

KJØPER I GOPRO

Red Bull blir medeier i GoPro og de to selskapene former et globalt partnerskap fra innhold til produkt.

GoPro og Red Bull kunngjorde i går et flerårig globalt partnerskap som strekker seg fra produksjon av innhold til produktinnovasjon, skriver GoPro i en pressemelding.

 Samarbeidet innebærer også at Red Bull vil motta aksjer i GoPro, samtidig som GoPro blir Red Bulls eksklusive leverandør av POV-teknologi til Red Bull sine arrangementer verden over.

Dette partnerskapet er veldig strategisk for GoPro. Vi deler den samme visjonen

Gjennom samarbeidet får GoPro tilgang til over 1800 arrangementer, arrangert av Red Bull i over 100 land over hele verden. De to selskapene vil også dele rettighetene til alt bildemateriell som produseres i samarbeid. Innholdet vil også bli distribuert i felleskap på kanaler som The GoPro Channel, Red Bull TV, RedBull.com, samt i Red Bulls innholdsbase og Red Bulls medieplattform.

– Dette partnerskapet er veldig strategisk for GoPro.Vi deler den samme visjonen, å inspirere verden til å leve et større og mer spennende liv. Vi har jobbet tett sammen i mange år, men med et formelt partnerskap kan vi nå gjøre dette i mye større skala. Red Bull og GoPro, bedre match får du ikke, sierNicolas Woodman, grunnlegger og administrerende direktør i GoPro, i meldingen.

Til toppen