Markedssjef Håkon Klafstad i Spaceworld Norge smilte bredt på Kokos-arrangementet som gikk av stabelen i Oslo 26. oktober.

Klafstad kan Kokos

– Dette er en fantastisk mulighet for de ansatte til å lære om produktene våre.

Det sier markedssjef Carl Haakon Klafstad i Spaceworld Norge AS. Han er ansvarlig for Kokos-arrangementet, som gikk av stabelen tre dager i slutten av oktober. Navnet Kokos er satt sammen av forbokstavene i ordene so m skal beskrive innholdet i arrangementet: kjedekonferanse, opplæring, kick-off, opplæring og Spaceworld.

– Her får våre ansatte ta og føle på produktene, og de får en innføring i hva vi har tenkt å gjøre fremover. De får en real fest, og etter hvert har Kokos blitt et begrep i kjeden. Vi får stadig flere påmeldte, og jeg har inntrykk av at folk ser frem til arrangementet, sier Klafstad.

– Hvilken respons får du fra leverandørene?

– Svært god. Akkurat i år fikk vi noen ekstra utfordringer siden Electroworld arrangeres samtidig, men det løste seg greit. Det ingen hemmelighet at leverandørene er med på å finansiere mye av arrangementet, og det er vi takknemmelige for. Gjennom sin deltagelse hjelper de oss til å samle hele kjeden, og derigjennom motivere oss til å selge enda flere varer.

Fagbladet Elektronikkbransjen nr.9/2007

Til toppen