Declan Hanley fra Koss og Jo Petter Kjeldset i Tura Scandinavia med de nye ørepluggene KEB/70.

KOSS ER STERKE NOK

– Jeg er fristet til å si at vi ikke trenger møte konkurransen, siden vi har Koss Porta Pro.

Det svarer Jo Petter Kjeldset i Tura Scandinavia, som distribuerer Koss i Norge, på spørsmålet om hvordan han synes Koss lykkes i å møte konkurransen fra nye aktører.

 

– Spøk til side; Koss utvikler stadig porteføljen sin for å etterkomme ønskene fra markedet, og har en rekke spennende lettvektsmodeller. Markedet for øreplugger er svært stort, og det vokser fortsatt. Vår del av dette markedet er svært stor. Vi har sterke modeller i alle priskategorier, og Koss lykkes i å utvikle nye modeller som både lyder bra – men også ser bra ut, sier Kjeldset.

 

Visepresident Declan Hanley fra Koss Europe deler dette synet:

 

– Vi ser en stor vekst i markedet for øreplugger, dette har eksplodert de senere år og veksten fortsetter. Samtidig er det stor etterspørsel etter lette bærbare og lukkede hodesett. Spillmarkedet er også i stor vekst, og vi har en rekke nye modeller på dette området, sier Declan.

 

Han beskriver Koss som en førsteklasses merkevare, ikke minst fordi de tilbyr livstidsgaranti.

 

– Hvilken strategi har dere for å møte nye fabrikanter som legger stor vekt på design og livsstil?

 

– Vi fortsetter å utvikle nye produkter, og følger nøye med på hva kundene og markedene etterspør. Vi holder derfor nær kontakt med distributørene og handlerne våre, tilbakemeldingene deres er svært viktige. Vi legger også vekt på å ha produkter som er tilpasset spillerne og mobiltelefonen til Apple, sier Hanley.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Til toppen