Kategoridirektør Tommy Myhre i Elkjøp Nordic mener Eldomestic er en unik messe for både ansatte og leverandører. Foto: Fredrik Meilegård Arnesen, Elkjøp
Kategoridirektør Tommy Myhre i Elkjøp Nordic mener Eldomestic er en unik messe for både ansatte og leverandører. Foto: Fredrik Meilegård Arnesen, Elkjøp

KUNDENE MER OPPTATT AV HELSE

900 Elkjøp-ansatte fra hele Norden var i slutten av august samlet på Eldomestic på Gardermoen for å lære om høstens og julens SDA-nyheter.

Kategoridirektør for småelektriske produkter (SDA) i Elkjøp Nordic AS, Tommy Myhre, er fornøyd med årets Eldomestic-messe.

– Eldomestic er en unik mulighet for både selgerne og leverandørene våre, der ansatte får demonstrasjon og opplæring i alle SDA-produkter. Elektronikk blir stadig mer avansert, og det er derfor ekstremt viktig at alle ansatte får full opplæring, slik at vi kan gi kundene våre den beste servicen, sier Myhre.

Enten det er mat eller drikke, vil folk at det skal ha høy kvalitet

 

Mange spennende produkter

– Vi kan se at folk er mer opptatt av ernæring og helse enn noen gang, og produkter som slowjuicere og blendere er svært populære, sier Myhre.

Han forteller at det spesielle med en slow juicer er at den kverner frukt og grønnsaker - i motsetning til en tradisjonell juicemaskin som er utstyrt med kniver, hvor saften skilles ut og juicen oksideres mer.

– Med en slowjuicer utsettes juicen minst mulig for luft, noe som sikrer optimal kvalitet ettersom det meste av næringsstoffene og enzymene beholdes, suer Myhre.

Andre nyheter på blenderfronten er MagicBullet og NutriBullet, som er såkalte næringsekstaktorer som enkelt lar deg få med all næringen fra frukten og grønnsakene du bruker.

– Stadig flere er opptatt av det man får i seg. Enten det er mat eller drikke, vil folk at det skal ha høy kvalitet. 

 

Opptatt av kvalitetskaffe

Myre ser også en økende interesse for dyrere og mer avanserte kaffemaskiner.

– Disse gir folk barista-følelsen hjemme. Dyrere modeller fra både DeLonghi og Simens er populære maskiner. De både ser bra ut og har spennende funksjoner, sier Myhre.

I tillegg til kvalitet er også design viktig for folk.

– Mange vil ha produktene stående fremme på kjøkkenet, slik at det blir en del av interiøret. Blant annet viser vi første gang frem produkter fra det populære merket KitchenAid. 

 

Lader opp til jul

Myhre mener Eldomestic er en fin start for selgerne på vei inn i den viktigste tiden for oss i løpet av året, og mange spennende julegavetips blir presentert.

– Jeg tror noen av årets julegavevinnere kan bli OBH Nordicas nye burgergrill, som griller to hamburgere på tre minutter.

Myhre har også tro på OBH Nordicas nye Celsius-visp, med innebygd digitaltermometer, som mener denne er perfekt for å holde rett temperatur på sauser og supper.

 

Jan Thomas

– I år har vi også en spennende hårpleienyhet, som er et eksklusivt samarbeid med Jan Thomas og Babyliss. Her kommer en serie hårstylingprodukter som rettetang, krølltang, bølgetang og hårføner, i tillegg til varmebeskyttende produkter til året, sier kategoridirektøren.

Til toppen