Litt annerledes, sier Marcus Miele om Miele

– Vi er som alltid annerledes. Både standen og produktene er blitt bedre, og vi ligger fortsatt litt foran konkurrentene våre. Vi viser flere fine vinskap og gasstopper, og har hatt svært bra besøk på Eurocuchina, sier toppsjef Marcus Miele.

– Hva er annerledes med Miele?

– Alt er annerledes. Det handler om design og følelser, hvordan vi bygger inn produktene og integrerer dem i kjøkkenet.

– Hva vil du si om styrkeforholdet mellom de to kanalene kjøkken og elektro?

– Det avhenger av hvilket marked du snakker om. I de fleste land er vi representert i begge kanaler, ofte har vi ulike modeller til de to kanalene. Hovedkanalen vår er selvsagt elektro, siden vi kommer fra vaskemaskiner, men vi øker stadig i kjøkkenbransjen.

– I framtida vil kjøkkenbransjen ta mer av salget deres?

– Når det gjelder innbyggingsprodukter; ja.

– Hva er ditt eget favorittprodukt i årets sortiment?

– Ha! Jeg tror det må bli vinskapet, belysningen i det er strålende.

– Hva vil du si om det norske og nordiske markedet?

– De gjør det ekstremt bra, slik de har gjort det de senere år. I år har de startet fenomenalt i Norge, men også i Sverige, Danmark og Finland.

Powered by Labrador CMS