Treningsbloggere og -journalister får hjelp av Fitbits nordiske salgsansvarlige Christina Hovde Olsen til å stille inn Ionic før trening. Foto: Fitbit

MED FITBIT PÅ BOOTCAMP

Fitbit samlet treningsbloggere og -medier til test av selskapets nyeste treningsklokke på Barry’s Bootcamp en grytidlig torsdags morgen.

Publisert

Fitbit lanserte nylig sin første smarte treningsklokke, Fitbit Ionic, og inviterte en kald høstmorgen til stresstest av klokken på Barry’s Bootcamp i Oslo.

Sammen med treningsbloggere og -journalister skulle fagbladet Elektronikkbransjens utskremte journalist gjennom en høyintensitets intervall-trening ledet av treningsinstruktør og Farmen-kjendis Stine Hartmann.

Barry’s Bootcamp er et treningskonsept som først ble startet i Los Angeles, hvor du piskes gjennom ulike øvelser med høy intensitet og til høy musikk.

Denne type teknologi er nyttig for den hjelper meg å holde riktig fart når jeg løper, hvor langt jeg har løpt, og pulsen min

– Det mest nyttige med Fitbit Ionic i en treningshverdag mener jeg er tre ting; pulsmålingen, at den følger med på søvnen min og avslapnings-modusen. For aktive mennesker mener jeg også det er svært nyttig at klokken stopper automatisk når jeg stopper i løpeturen, og i tillegg er appen bra. Det å føle seg som en del av et fellesskap når man deltar på ulike utfordringer via appen, setter jeg stor pris på, sier treningsinstruktør Hartmann til fagbladet Elektronikkbransjen.

En av nyhetene i Fitbit Ionic er at pulsmåleren ligger helt flatt inntil håndleddet. Det skal gi enda bedre nøyaktighet, spesielt under høyintensitetstrening.

– Denne type teknologi er nyttig for den hjelper meg å holde riktig fart når jeg løper, hvor langt jeg har løpt, og pulsen min. Samtidig blir man avhengig av å følge med på antall skritt i løpet av en dag, sier Hartmann.

Med på treningen er også Christina Hovde Olsen, nordisk salgsansvarlig i Fitbit, og Lina Kjällström, nordisk markedssjef for verdikjeden.

– Hvilke forventninger har dere til Ionic-salget i Norge?

Christina Hovde Olsen, nordisk salgsansvarlig i Fitbit, og Lina Kjällström, nordisk markedssjef for verdikjeden, viser fram selskapets nyeste smartklokke. Foto: Fitbit

– Basert på tilbakemeldinger fra brukere og media så har vi stor tro på Ionic-salget i Norge. Det er helt tydelig at det er et ønske fra nordmenn om en smartere treningsklokke, som ikke bare er i fokus når du er i aktivitet, men som måler helsen din og aktiviteten din hele døgnet - også når du sover. Vi tror at for mange vil dette være det første steget ut i både smartklokke- og treningsklokke-kategorien, rett og slett fordi den fungerer uten at du skal bruke for mye tid på å sette deg inn i teknologier, sier Hovde Olsen.

– I hvilke salgskanaler kommer forbrukerne finne Ionic?

– Både sportsbransjen og elektronikk-retailere vil selge Ionic. I dag er den i salg hos Power, XXL, Elkjøp, Gresvig, Spaceworld Soundgarden, Teknikmagasinet og NetOnNet, sier hun.

Powered by Labrador CMS