Miele Generasjon 6000

Pressemelding fra Miele 11. juni 2013:

Denne produktnyheten er en direkte gjengivelse av en pressemelding fagbladet Elektronikkbransjen har mottatt, og er ikke redaksjonelt behandlet.

Selskapets største lansering noensinne: Miele lanserer ny serie innbyggingsprodukter

Mieles nye Generasjon 6000-serie er selskapets mest omfattende lansering noensinne. To stilfulle designlinjer og flere fargemuligheter gjør at serien passer ethvert hjem. Med den nye løsningen M Touch kan du betjene produktene som en smarttelefon.

Innbyggingsserien Generasjon 6000 er utviklet under mottoet "Design for life". Den skal harmonisere med alle kjøkkenstiler og representerer den mest omfattende lanseringen i Mieles 114 år lange historie. Serien består av alt fra stekeovner, kombidampere, kaffemaskiner og mikrobølgeovner til koketopper og ventilatorer i en rekke ulike varianter, størrelser og prisklasser.

To designlinjer og mange fargevalg

Serien er tilgjengelig i to lekre designlinjer.PureLinehar et stilrent og moderne design med utstrakt bruk av glass.ContourLinehar et tradisjonelt, klassisk og tidløst design og en større andel av rustfritt stål. Begge designvariantene består av et bredt produktutvalg for perfekt harmonisering på tvers av produktkategorier.

I tillegg til Mieles eksisterende farger og overflater, som CleanSteel rustfritt stål og BrilliantHvit, tilbys Generasjon 6000 i de nye fargene ObsidianSort og HavannaBrun. Sistnevnte blir stadig mer populær, eksempelvis på biler, klær, vesker og solbriller.

- Havanna brun kan være et spennende og stilig alternativ, både for å skape en kontrast eller perfekt match, eksempelvis i et hvitt, moderne kjøkken eller et mørkt, trefarget kjøkken som mange i Norge har, sier Stian Normann-Arvesen, produktsjef i Miele Norge.

M Touch – betjening som en smarttelefon

For å gjøre betjeningen enda enklere og dermed få enda større glede av produktenes mange finesser, har Generasjon 6000 også fått et nytt, intuitivt grensesnitt for betjening. Du kan velge mellom touch-betjening eller tradisjonelle dreiebrytere, eller en kombinasjon av de to - til sammen fire ulike betjeningsløsninger.

Øverst troner den nye berøringsløsningen M Touch. Den lar deg betjene produktene som en smarttelefon eller et nettbrett. Du styrer den intuitive menyen utelukkende ved hjelp av fingertuppen på den høyoppløste TFT-fargeskjermen. Funksjoner og menyvalg vises med krystallskarp hvit skrift på den sorte bakgrunnen. På de mest avanserte produktene med automatikkprogrammer kan du enkelt søke menyer med det virtuelle tastaturet.

- Generasjon 6000 har mange nyvinninger. M Touch er et eksempel. Et annet er at kaffemaskinene kan tilberede to ulike kaffetyper samtidig og at dysen automatisk tilpasser seg koppens utforming og høyde. Vi håper og tror kvalitets- og interiørbevisste nordmenn vil sette pris på seriens design, finesser og brukervennlighet, sier Normann-Arvesen.

I 2012 solgte Miele flere produkter per innbygger i Norge enn i alle land bortsett fra Sveits og Østerrike. Selskapet produserer hvitevarer i øvre kvalitetssjikt som er utviklet for å holde i minst 20 år.

Til toppen