Administrerende direktør Ulf Sandberg (t. h.) og global salgssjef Henrik Andersson i svenske Krusell er på MWC med produktene i en koffert. Foto: Stian Sønsteng
Administrerende direktør Ulf Sandberg (t. h.) og global salgssjef Henrik Andersson i svenske Krusell er på MWC med produktene i en koffert. Foto: Stian Sønsteng

MOBILE UTSTILLERE PÅ MWC

På MWC stiller svenske Krusell International AB med produktene sine i en trillekoffert. I stedet har de valgt prioritere IFA og CES.

– Vi har stilt ut her i Barcelona i fire-fem år, men valgte i år som i fjor å ikke gjøre dette, fordi messen ligger alt for tett etter CES. Vi er i Las Vegas med en stor del av de ansatte, og har ikke sett verdien i å møte med mange av de samme kundene her på MWC. Det forsvarer ikke kostnadene, sier administrerende direktør Ulf Sandberg.

Vi møter ham på messegulvet i Barcelona sammen med global salgssjef Henrik Andersson.

Vi har et nært samarbeid med mobilleverandørene, og kan derfor lansere våre produkter samtidig som dem

– Vi taper fart i driften med to messer på ett kvartal, og har valgt å fokusere på CES og IFA, sier Andersson.

I kofferten har de med seg deksler og omslag til de nye enhetene som lanseres på Barcelona.

– Vi har møter med både leverandørene og våre distributører og detaljhandlere, sier Sandberg.

– Hvordan blir dere tatt imot når dere i all enkelhet kommer hit med produktene i en koffert?

– Det er ingen problemer, sier Sandberg.

– Det må være annerledes å være på MWC uten en egen utstilling?

– Vi blir mer slitne i bena etter å gå rundt en hel dag, smiler Andersson, og fortsetter;

– Vi har et nært samarbeid med mobilleverandørene, og kan derfor lansere våre produkter samtidig som dem.

Til toppen