Magnus Nilsson i Samsonite Scandinavia med en PC-sekk med induksjonslader til smarttelefoner. Foto: Stian Sønsteng
Magnus Nilsson i Samsonite Scandinavia med en PC-sekk med induksjonslader til smarttelefoner. Foto: Stian Sønsteng

MYE Å HENTE PÅ VESKER OG SEKKER

– Det burde ikke være lov å selge en datamaskin til 15.000 kroner og sende ut kunden med en veske eller sekk til 200 kroner.

Det sier nordisk markeds- og salgssjef Magnus Nilsson i Samsonite Scandinavia når vi møter ham på IFA-messen i Berlin.

– Inntjeningen på våre produkter er god, og en kunde som legger mye penger i en datamaskin er selvsagt også interessert i å den i et premiumprodukt, sier Nilsson.

Vi selger mer datavesker i de tradisjonelle butikkene som selger vesker og reiseutstyr

Han sier Samsonites produkter finnes i stort sett alle kanaler i elektronikkbransjen.

– Hvor viktig er disse for dere?

– Det er her folk handler datamaskiner, så vi må selvsagt være her med våre produkter. Men, vi selger mer datavesker i de tradisjonelle butikkene som selger vesker og reiseutstyr.

– Hvorfor er det slik?

 

Også rimelige modeller

– Det handler om vareutvalget. En elektrokjede har kanskje ikke det samme fokuset på det som for dem er et tilbehør, som en forretning som er spesialister på vesker og reiseutstyr. De er på sin side ikke eksperter på datamaskiner, så her ligger det et stort potensial for elektrohandelen. De bør kunne tilby den perfekte vesken til alle sine datamaskiner, og dette er noe vi arbeider for, sier Nilsson.

– Hva gjør dere for å komme dit?

– Vi har et stort sortiment, og sørger for å ha riktige prispunkter og produkter for alle. Når vi kommer inn med de viktigste produktene, og disse går ut av butikk, er målet at vi kan utvide sortimentet, sier Nilsson.

Samsonite Scandinavia har flere varemerker, men det er stort sett deres eget merke som i dag selges i elektrohandelen.

– Vi har mange varemerker som hadde passet perfekt i inn. Vi har vært på IFA i fire år, og vil med dette vise at vi er et bredt selskap som har alt innen vesker. Varemerket vårt er sterkt, og mange blir overrasket over at vi også har rimelige modeller, sier Nilsson.

Til toppen