Nescafè Dolce Gusto Mini

Pressemelding fra Mini og Nescafè 23. mars 2015:

Denne produktnyheten er en direkte gjengivelse av en pressemelding fagbladet Elektronikkbransjen har mottatt, og er ikke redaksjonelt behandlet.

Når morgenkaffen matcher bilen din

Fenomenet co-branding er en trend som er like aktuell i år, som den var i fjor. Og hvis du liker både kvalitetskaffe og stilig design, kan du i mai få oppleve fusjonen mellom bilmerket MINI og kaffemerket NESCAFÉ Dolce Gusto – en kaffemaskin med den klassiske MINI-looken.

Co-branding forbindes ofte med ikoniske motedesignere, som drysser stjernestøv over highstreet-moten i limited-edition-kolleksjoner. Det er derfor mer oppsiktsvekkende når merker fra vidt forskjellige industrier samarbeider. At bilindustriens frekke lillebror smelter sammen med kaffeindustriens ditto – kapselmaskinen NESCAFÉ Dolce Gusto MINI er dog ikke overraskende. Co-branding på tvers av industrier fungerer, når det er synergi mellom merkeuniverser eller målgruppe, og på begge områder er NESCAFÉ og MINI en match.

Resultatet: En frekk, kompakt maskin til deg som ønsker en god kopp espresso på et nanosekund eller en lekker latte brygget på kvalitetskaffe. Maskinen lager både kalde og varme drikker, har et stramt utrykk som benytter seg av de gjenkjennelige designelementene fra MINI`en, slik som den oransje fartsstripen langs siden.

NESCAFÉ Dolce Gusto MINI signaliserer fart svøpt i luksus, med utgangspunkt i målgruppens estetikk og selvinnsikt.

”Vi vet at den typiske NESCAFÉ Dolce Gusto-kaffedrikkeren er opptatt av design og ikke redd for å vise verden sin suksess, og det samme gjelder målgruppen til MINI, sier Benedicte Flamand, Nordic Communication Manager hos NESCAFÉ Dolce Gusto, som støttes av Kjetil Haagensen, MINI Country Manager i Norge: ”Begge merkene står for god kvalitet, design og selvsikkerhet. De som kjøper en MINI eller en NESCAFÉ Dolce Gusto-maskin er ikke redd for å skille seg ut. Faktisk så foretrekker de det.”

NESCAFÉ Dolce Gusto MINI-maskinen er en limited edition-utgave og kan kjøpes hos forhandlere av kjøkkenutstyr og annen elektronikk til en veiledende utsalgspris på 1299,- kr.

FAKTA NESCAFÉ Dolce Gusto MINI:

FAKTA: MINI Cooper:

Til toppen