Trond Ween og Frode Ellefsen, salgsansvarlige i Nespresso, foran de betraktelig større Vertuo-kapslene. Foto: Marte Ottemo

NESPRESSO MED STORE KOPPER

Nespresso benyttet Elkjøp Campus til å blant annet vise fram sitt nye Vertuo-system, som lager større kopper med kaffe.

– Vi viser fram veldig flotte maskiner her på messen, og har blant annet fått nye maskiner med Vertou-systemet, som lager mye større kopper. Vi har fått veldig mange gode tilbakemeldinger på det, sier Trond Ween, salgsansvarlig hos Nespresso Norge, til fagbladet Elektronikkbransjen.

Vertuo-maskinene bruker sentrifugalkraft for å rotere kapselen opptil 7.000 ganger i minuttet for å sikre ideell blanding av malt kaffe og vann, samt maksimal frigjøring av kaffens aromaer og smaksnyanser. Det gir større kopper med kaffe, slik nordmenn gjerne er vant med å drikke.

Når de nå også får store kopper har det vært mye engasjement rundt det

– Mottakelsen har vært veldig bra. Det er mange som har kjent til kvaliteten som Nespresso står for, når de nå også får store kopper har det vært mye engasjement rundt det. Maskinene har vært i salg i Norge siden slutten av mars, i våre butikker og 30 utvalgte Elkjøp-butikker, sier Fredrik Ellefsen, salgsansvarlig for Vestlandet.

Nespresso viste både fram det nye Vertuo-systemet og de klassiske kapselmaskinene på Elkjøp Campus. Foto: Marte Ottemo.

Han sier Vertuo-systemet lanseres for fullt i september, og at Campus er viktig for Nespresso.

– Det er veldig viktig å være her, både for å vise produktene våre, men også for å kunne hilse på og snakke med Elkjøp-ansatte vi ikke ser så ofte til daglig. Her dekker vi hele landet, sier Ellefsen.

– Hvilke trender ser dere i kaffekapsel-markedet?

– Det er ikke så mye nytt, men vi ser at folk blir mer og mer opptatte av resirkulering og miljø. Der er vi veldig på, og har laget egne systemer for gjenvinning og et program som går mot 2020 hvor vi ønsker å gi full dekning på resirkulering, sier Ween.

Nespresso har blant annet et samarbeid med Posten, slik at når budet leverer kaffen kan de også ta med seg de brukte kapslene i en egen pose.

– Vi har også andre løsninger i Nespresso-butikkene. Der kunden får levert vår kaffe, skal de også kunne levere inn kapslene. Og vi jobber med flere løsninger, sier han.

Med spill og moro lokket Nespresso til seg Elkjøp-ansatte på sin stand. Foto: Marte Ottemo.
Til toppen