Administrerende direktør Dag Steenfeldt-Foss i Miele Norge har på nytt slått egen omsetningsrekord. Foto: Miele

NOK ET REKORDÅR FOR MIELE

Kjøpesterke nordmenn handler flere Miele-produkter enn nærmest alle andre nasjonaliteter. Det bidro til nok et rekordår for Miele Norge.

I Norge selges det for tiden flere Miele-produkter per innbygger enn i nesten alle land. Bare sveitsere og østerrikere handler mer.

Det gir økt salg, og Mieles norske virksomhet omsatte for 656 millioner kroner i fjor og resultatet før skatt ble 22 millioner. Dette er selskapets høyeste omsetning i Norge noensinne og tre prosent mer enn året før. Samtidig tok selskapet også markedsandeler, ettersom totalverdien av salget for store hvitevarer ifølge Elektronikkbransjen sto på stedet hvil i 2011.

Vi har nå passert 110 ansatte i Norge og har egne serviceteknikere

 

110 ansatte i Norge

– Alle Miele-produkter utvikles for å holde i minst 20 år, og for å tilfredsstille kvalitetsbevisste forbrukere som er villig til å betale litt mer. Nordmenns betalingsevne og kvalitetsbevissthet er hovedgrunnen til vår sterke utvikling i Norge, sier administrerende direktør Dag Steenfeldt-Foss i Miele i en pressemelding.

Han oppgir Mieles organisasjonsstruktur som en annen viktig årsak til suksessen. I stedet for mindre salgskontorer i de enkelte landene, som er mest utbredt blant hvitvareprodusenter, har Miele valgt å ha større enheter.

– Vi har nå passert 110 ansatte i Norge og har egne serviceteknikere. Det gjør at vi kan levere kvalitet i alle ledd og at vi kommer tett på kundene, sier Steenfeldt-Foss.

 

Nytt hovedkontor

Den gode utviklingen i Norge er en av grunnene til at Miele i fjor iverksatte bygging av nytt hovedkontor i Nesbruveien i Asker. Byggets totalareal blir på 6500 kvm og selskapet flytter inn i i oktober. I tillegg til kontorer for rundt 70 av de vel 110 ansatte, serviceverksted og reservedelslager, skal det nye hovedkontoret romme et 800 kvadratmeter stort utstillingsrom for publikum og forhandlere.

Til toppen