NY APPLE-BUTIKK HOS ELKJØP

Elkjøp Megastore Lørenskog er de første i verden som får Apples nye butikk-i-butikk-løsning.

Publisert Sist oppdatert

Apple ruller nå ut sitt nye såkalte shop-in-shop-konsept verden over, og Elkjøp Megastore på Lørenskog er aller først ute. Dørene til det nye Apple-universet ble åpnet 22. oktober, og butikkonseptet kommer nå til å ligne mer på Apples egne forretninger.

Først i verden

Vi vet at Apple setter pris på vår kundebase, og det at Elkjøp er først i verden med denne løsningen viser hvilket godt partnerskap vi har

– Vi i Elkjøp er veldig stolte av å være de første i verden som får vise frem Apples nye butikkonsept, og dette er selvsagt utrolig artig for oss. Apples produkter er veldig populære hos våre kunder og ser man på nettbrett, der Ipad er bestselgeren, har salget eksplodert de siste årene. Vi ser nå frem til å vise våre kunder Apple-produkter på en ny og enda mer spennende måte, sier administrerende direktør i Elkjøp Norge, Andreas Niss i en pressemelding.

At det er Apples butikk-i-butikk ved Elkjøps varehus på Lørenskog som går i bresjen er ingen overraskelse. Det var nemlig denne butikken som var aller først ute med konseptet i Nord-Europa tilbake i 2008.

– Lørenskog Megastore er en flott butikk å vise fram Apples nyeste shop-in-shop-løsning. Elkjøp har en veldig trafikkflyt, og vi hadde selvsagt også allerede den mindre SIS-løsningen. Vi vet at Apple setter pris på vår kundebase, og det at Elkjøp er først i verden med denne løsningen viser hvilket godt partnerskap vi har med Apple, og deres engasjement for Norge, sier Jason Stubbs, nordisk salgsdirektør for data i Elkjøp, til fagbladet Elektronikkbransjen.

Fokus på integrasjon

Også varehussjefen på Elkjøp Megastore, Kristian Pedersen, er fornøyd.

– Jeg syns det er helt rått at vi får være så tidlig ute med dette og ble kjempekry da jeg fikk høre at vi er først i verden med det nye konseptet. Den nye Shop-in-Shop-løsningen kommer til å bli enda bedre for kundene våre, som nå får boltre seg i en ny, frisk og utvidet Apple-avdeling, sier han.

Er dette en løsning som vil være eksklusiv for Elkjøps butikker, eller vil vi etter hvert se Apples shop-in-shop andre steder?

– Apple kommer til å rulle ut dette andre steder og med andre partnere, det er ikke eksklusivt for Elkjøp. Men det viser hvilket godt samarbeid vi har når vi er første som får ta i bruk løsningen i verden, sier Stubbs.

Dere har tidligere hatt en egen Apple-seksjon i butikkene deres, hvordan vil den nye løsningen være annerledes?

– Den nye SIS-løsningen vil fokusere mer på hvordan de ulike enhetene jobber sammen. Nå er både Iphone, Ipod, og Apple TV en del av butikkopplevelsen, de produktene var ikke til stede i den gamle løsningen, sier han.

Apples nye shop-in-shop skal bli både mer åpen og lysere, og kundene skal ifølge Stubbs få langt større mulighet til å prøve ut de ulike produktene, for selv å kunne finne ut hvilke løsninger og muligheter Apple-universet har å by på.

Vurderer å utvide

Stubbs forteller også at Elkjøp vil fortsette med å ha egne Apple-folk på gulvet, og de har også ansatt en dedikert Apple-spesialist for den nye løsningen.

Apple har i dag totalt 15 butikk-i-butikken hos Elkjøp-konsernet i Norge, deriblant verdens nordligste som ligger i Tromsø.

– Planlegger dere å oppgradere noen av de andre 14 butikk-i-butikk-løsningene i Elkjøp-systemet?

– Ja, vi vil fortsette å se på hvilke steder og butikker som kan gjøre det bra med Apple-konseptet, sier Stubbs.

Powered by Labrador CMS