Kategorisjef Terje Gudmundsen hos Euronics og markedssjefene Kit og Jan Peter Albrecht hos Homekit presenterer Russell Hobbs-produkter i Norge.

NY DESIGNLEVERANDØR

Firmaet Homekit markedsfører merkene Russell Hobbs, Risoli, Copco, AMT Gastroguss, So:easy, AdHoc og Cuisipro for Euronics i Norge og er ny i kjeden.

Produktene er innen kategorien småelektriske apparater og kjøkkentilbehør som omfatter blant annet brødristere, vannkokere, kaffemaskiner, gryter, panner og blendere.

– Vi har valgt å inngå avtale med denne leverandøren først og fremst på grunn av produktenes design og kvalitet. I tillegg er merket Russell Hobbs gammelt og anerkjent i bransjen. De fleste produktene skiller seg merkbart ut fra det andre vi selger i dag, sier kategorisjef Terje Gudmundsen i Euronics Norge AS.

Han forteller at kjeden har valgt å utvide produktsortimentet innen denne gruppen.

– Vi vil først og fremst satse på det som kalles glasserien. Sammen med Homekit vil vi også satse mye på kjeler og panner. Tidligere har vi satset mye på merket Tefal, men de har trukket seg ut av markedet. Dette er et fint alternativ, sier Gudmundsen.

Renessanse

– Merket Russell Hobbs er i ferd med å få en renessanse. Det er et gammelt firma fra 1950-tallet. Firmaet var det første firmaet som lanserte elektriske vannkokere i 1955, forteller markedssjef i Danmark KitAlbrecht.

Russell Hobbs har vært i Norge de to siste årene som en relansering av tidligere representasjon. Den norske markedssjefen Jan Peter Albrecht forteller at merket tidligere har blitt distribuert gjennom andre kanaler enn elektronikkbransjen, men nå skal de komme sterkt hos Euronics.

Til toppen