Ny kjede for service av hvitevarer

ES-kjeden BA (ESK) er en direkte videreføring av ES-foreningen, og initialene står fortsatt for elektroservice.

– ESK skal ivareta interessen til bedrifter som utfører service på elektriske produkter og være en rådgivende part ved blant annet varekjøp, varesalg, serviceavtaler, generell verksteddrift, samt tilby konsulenttjenester til eierne og eksterne partnere, heter det i en melding fra selskapet.

Paul Stokholm er ansatt som kjedeleder fra 1. oktober. Han kommer fra stillingen som daglig leder av Norsk Hvitevareservice (NHVS), som er et samarbeidsprosjekt mellom hvitevareleverandørene (NEL) og den tidligere ES-foreningen.

– ESK består av over 80 verksteder og er Norges største servicekjede med hovedfokus innenfor hvitevarebransjen. ESK har som hovedmål å være en totalleverand ør av servicetjenester og vil tilby samarbeidspartnere og forbrukere en best mulig markedstilpasset tjeneste. Ved å benytte en ESK servicepartner skal enhver føle at tjenesten blir utført etter de beste standarder og normer, heter det i meldingen fra styreleder Per Gunnar Eidsør (Bratseth & Gikling Installasjon, Sunndalsøra).

Med seg i styret har han fra 1. august Kåre Skoglund (Kåre Skoglund Service, Gjøvik), Per Kristian Brandsrud (Hærland Salg og Service AS, Mysen) og Per Rudolfsen (Elektroverkstedet AS, Kristiansand).

Til toppen