OBH Nordica flytter focus til faghandelen

OBH Nordica Norway AS har flyttet til Oslo. Firmaet satser sterkere på elektrohandelen.

OBH Nordica har vært blant de hvitevareleverandørene som tidligere har satset på omsetning gjennom dagligvarebransjen. Dette blir det nå endringer på.

- Vi flyttet til Oslo for å komme nærmere de store kundene våre, og satser nå for fullt på elektrofaghandelen. Den kommer til å stå for største delen av distribusjonen vår, sier daglig leder Arne Finsnes. Elkjøp er i dag firmaets største kunde.

I januar flyttet OBH Nordica fra Drammen til Oslo. At firmaet havnet i de samme lokalene på Briskeby som Tefal Norge har hatt til nå, er ingen tilfeldighet. OBHs daglige har arbeidet hos Tefal i to perioder tidligere, og så mulighetene til å flytte inn på Briskeby da Tefal flyttet til Gamlebyen.

OBH Nordica har syv ansatte og omsetningsnivået er på rundt 80 millioner kroner. Det nordiske konsernet som ledes fra Danmark, omsetter for om lag 650 millioner kroner.

Friskere farger

Finsnes forteller at OBH Nordica har et omfattende produktutvalg innen småelektrisk. Hovedfargene er svart, hvitt og stål. Men nå kommer en ny fargevariant.

- Sølvfarge blir en slager i år, og det mest spennende tror jeg blir den nye Chilli-serien. Den består av syv ulike produkter med felles designpreg og en rødgylden farge, sier Finsnes.

Firmaet vil kjøre en omfattende TV-kampanje i april.

- Kommer de andre spennende nyheter?

- Vi venter oss mye av en ny automatisk knivsliper som OBH Nordica har tatt verdenspatent på. Knivsliperen har keramiske pinner som sliper alle typer stål, også spesialstål som bare skal slipes med keramisk materiale. Maskinen sliper med 40 ganger kraftigere effekt enn normalt slipestål, og konstruksjoner er slik at den ikke skal ødelegge resten av knivbladet, sier han.

I tillegg til elektrofaghandelen vil knivsliperen bli solgt gjennom Jernia-kjeden.

Powered by Labrador CMS