Steinar Rorgemoen stilte med megafon for å sikre at han ble hørt i Lysgårdsbakken. Foto: Nils Erlimo, Expert.

Oransje vinter da Expert var sponsor under Rally Norway

– Det eneste som manglet var at det snødde oransje. Bortsett fra snøen var hele Rally Norway i vår farge!

 

 

 

 

 

 

Det sier landsjef i Expert Norge, Steinar Rorgemoen. Han tilbrakte helgen 16. og 17. februar sammen med cirka 500 Expertmedarbeidere på Lillehammer og Hamar, hvor Rally Norway preget tilværelsen.

 

For de Expertansatte som var med ble dette en helg med høy stemning, mye aktivitet og fart. Fest i Håkonshallen, etapper på Lillehammer og Hamar, aking i Lysgårdsbakken og mye moro.

 

– Jeg er utrolig stolt over å bære den oransje jakken i dag. Når du står på arenaen sammen med 500 kolleger, og alle fronter Expert på denne måten, er det til å felle en tåre av, mener Rorgemoen og ser seg rundt på arenaen.

 

– Rally er blitt synonymt med Expert, og vi merker at interessen øker kontinuerlig. På nettsiden til Henning og Cato har vi besøksrekord hver måned. Jeg har hatt en kjempehelg. Det håper og tror jeg gjelder for alle som har vært med på dette opplegget, sier han og presiserer at opplegget har fungert perfekt.

 

Når Rorgermoen blir bedt om å beskrive oppmerksomheten Expert fikk under arrangementet, velger han kun ett ord: Fantastisk.

 

 

 

Stor reklameverdi

– Ett minutt på NRK verdsettes til cirka 230.000 kroner, og det har ikke vært en eneste sending, ett eneste bilde, eller en eneste reportasje fra Rally Norway som ikke har vært Expert-oransje. Det er bare å ta frem kalkulatoren for å se på markedsverdien av et slikt arrangement. Jeg har til og med sett klesbutikker som har Expertreklame i utstillingsvinduene for å være med på rallybølgen, sier han opprømt.

 

Rorgemoen forteller at nettopp profilering var et fremtredende argument for å starte samarbeidet med Henning Solberg.

 

– Et av de strategisk viktigste målene er å øke den totale kjennskapen til Expert hos elektrofile nordmenn. Samtidig mener jeg at det er likhetsrekk mellom Expert og Hennings posisjon der vi begge er fremadstormende utfordrere på hver vår arena, sier Rorgemoen.

 

Det er foreløpig usikkert om det blir Rally Norway i 2008, men det skjer sannsynligvis ikke før i 2009.

 

 

 

Oransje snø

– Det eneste som står igjen er at vi klarer å få snøen som faller til å være oransje, og du skal ikke se bort i fra at vi klarer det. Vi skal i hvert fall være her! smiler Rorgermoen.

 

– Flere har kommet bort til meg og sagt at de er meget fornøyd med arrangementet, og jeg vil gi honnør til de som står bra, sier han.

 

Også kjøpmann Helmut Färber er fornøyd etter to dager på rally:

 

– Det var en voldsom bra profilering som traff mange. Dette betyr enormt mye for Expert, og vi som var med på arrangementet synes det var fryktelig moro. Det er fint at vi får igjen noe for reklamekronene, og dette betyr mye også for følelsen for kjeden, sier Färber.

 

Han innrømmer at han fra tidligere er rallyinteressert, og at kanskje ikke alle har vært like entusiastiske som ham.

 

– Slik er det alltid; det er ikke alle som er like lette å gire opp. Men når man er med i en kjede, er det viktig å støtte opp om aktivitetene, sier Färber.

 

Den 27. til 29. april planlegger han egne rally-aktiviteter ved butikken på Gjøvik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jon Espen Klevstadlien (f. v.), Stig Nyhus, Helge Haugen, Bjørg Sønstebø Haugen, David Johann Myhr og Helmut Färber i Lysgårdsbakken på Lillehammer.
Snøværet la ikke demper på stemningen da Expert-gjengen heiet fram Henning Solberg.
Henning Solberg passerer Expertsvingen på Ankerskogen, på vei inn til tredjeplass i Rally Norway.
Fargen oransje var lett å se under Rally Norway. Her fra Lysgårdsbakken.
Til toppen