Thorstein Poenig (t. h.) i tyske Burmester i samtale med Espen Inge Larsen som har Burmester-produkter for én millioner kroner hjemme i Porsgrunn.

PÅ TOPP I EUROPA

– Det er toppen tre-fire butikker i Europa som kan sammenlignes med Oslo HiFi Center.

Det sier Thorstein Poenig, direktør for salg og forretningsutvikling i tyske Burmester. Han sier det er helt naturlig å ta turen til Norge for en helg i forbindelse med vårmessen til Oslo HiFi Center.

 

– De trenger aldri spørre meg to ganger, vi stiller alltid opp hvis de ringer. Det er flere grunner til dette. Demonstrasjonsrommet deres er akustisk sett ett av de beste på verdensbasis. Kundene her er så mye mer oppmerksomme enn andre på hva det vil si å nyte musikk, og hva som trengs for å få en god lytteopplevelse. De er åpne til sinns og forstår hva som kreves. Hjemme i Tyskland er mentaliteten litt annerledes, de synes ofte produktene er for dyre. Her i Norge ønsker ikke kundene å kompromisse, de forstår virkelig hva vi i Burmester driver med, sier Poenig.

 

Han er full av lovord når det gjelder Oslo HiFi Center, og kaller butikken unik både når det gjelder kvaliteten på medarbeiderne og lidenskapen deres for HiFi.

 

– Det er toppen tre-fire butikker i Europa som kan sammenlignes med Oslo HiFi Center. Hele pakken er svært god; kombinasjonen med hvilke merker de har i sortimentetog måten produktene presenteres. Når det gjelder det sistnevnte kan ingen sammenlignes med Oslo HiFi Center, sier Poenig.

 

Når fagbladet Elektronikkbransjen møter ham, står han i samtale med Espen Inge Larsen fra Porsgrunn. Larsen har handlet mye hos Oslo HiFi Center.

 

Ekstra inspirasjon

– Det er de som selger Burmesteri Norge, et merke jeg er veldig glad i. Jeg har holdt på med HiFi i mange år og forsøkt mange merker, men de siste fire-fem årene har jeg holdt meg trofast til Burmester fordi dette helt klart passer mine ører best.

 

– Hva betyr det å møte en representant fra produsenten?

 

– Det er veldig hyggelig å møte Thorstein her nå, det gir litt ekstra inspirasjon. Her får jeg svar på en del ting jeg lurer på i forhold til oppbygging av komponenter og kanskje få vite litt om hva som skjer fremover, sier Larsen.

 

– Er det dårlig kutyme å spørre hvor mye du har brukt på Burmester?

 

– Jeg har brukt litt over en million på anlegget hjemme i stua, så jeg har brukt mye. Men jeg har prioritert å bruke penger på musikk og HiFi fordi det er det jeg liker. Noen kjøper båt og campingvogn, andre kjøper HiFi, ler Larsen.

 

– Er Larsen en typisk kunde for Burmester?

 

– Hva er en typisk kunde? Vi har kunder av alle slag, alt fra dem som sender sin assistent for å kjøpe det beste man kan få for penger – til dem som sparer penger for å få råd til anlegget de ønsker seg. Espen Inge er en typisk kunde fordi han er en entusiast og deler samme lidenskap som oss, sier Poenig.

 

– Hva synes du om butikken?

 

– Helt fantastisk. Her får jeg fantastisk god service. De er også flinke til å følge meg opp og ringer gjerne for å høre om jeg er fornøyd etter at utstyret er koplet opp. Når man bruker såpass mye penger som kunde, betyr det mye å få en god oppfølging i ettertid, sier Larsen.

 

– Hva synes du om de store kjedene?

 

– De er helt allright for mange, men de har ikke de produktene og den ekspertisen jeg vil ha, sier Larsen.

 

Daniel Schultz (t. h.) i PCE AS og butikkmedarbeider Martin Utengi Oslo HiFi Center med den nye 3DTVen til Loewe.
Odd-IngeHaagensen i NebyHiFi Concept AS med høyttalerenAddon Three fra Audio Pro.
Emil W. Fjeld i Bose bruker en falsk høyttaler for å demonstrere den virtuelle flerkanalslyden i Videowave-systemet.
Til toppen