PEMA INN I ELESCO

Pema Miljøteknikk AS på Sem utenfor Tønsberg går inn som hvitevareverksted i Elesco-kjeden fra 1. juli.

– Elesco Norge satser på å dekke hele landet også på hvitevareservice, og Pema med sine 17 ansatte er det første rene dedikerte hvitevareverksted som går inn hos oss, sier administrerende direktør Jon Olav Næss i Elesco Norge BA.

Pema Miljøteknikk er frem til 1. juli medlem i ES-kjeden. Selskapet har 17 ansatte, der sju arbeider med hvitevarereparasjoner. Tre av disse tar også kjølereparasjoner for Frigoglass Nordic. I tillegg kommer fire reparatører på profesjonell service for Miele, disse avlaster også på hvitevaresiden når det er nødvendig. Dessuten tar to personer seg av øvrige serviceavtaler inne på verkstedet, og det er fire ansatte i administrasjonen.

Kjetil Petterson overtar fra 1. august som daglig leder i Pema Miljøteknikk etter sin far, Freddy Petterson, som etablerte selskapet i 1982. Pema er hovedforhandler for Mieles profesjonelle produkter i Vestfold, Buskerud og Telemark. I tillegg forhandler de gulvvask- og feiemaskiner fra Comac og Dulevo.

Service for Nespresso

– Min far ønsker å fokusere på salgsarbeidet, men han vil fortsatt være meget delaktig i driften av selskapet, sier Kjetil Petterson.

Selskapet kom for fullt inn i hvitevarebransjen for fem år siden, da de kjøpte Maskinservice AS. Omtrent samtidig bygde de et næringsbygg på Sem, like ved E18. Bygget er på 1.000 kvadratmeter, en tredel leier de ut.

– Det er viktig for oss at vi har effektive lokaler så nær E18. Dette gjør at vi sparer mye tid både på kjøring og logistikk, sier Petterson.

Pema har også en serviceavtale med Nespresso, og Norpe som leverer utstyr til dagligvare og bensinstasjoner. For Nespresso utfører de all service, og de sender ut låneprodukter til kundene.

– Det er artig å arbeide med kvalitetsbevisste leverandører når man selv fokuserer på dette. Kvalitet, kommunikasjon og raskt levering er hovedideologien vår, sier Kjetil Petterson.

Han ser frem til at selskapet går inn i Elesco-kjeden.

– Elesco Norge er på banen rent teknologisk for å kunne tilfredsstille de krav som er der og som vil komme. Samtidig har de gode rabatter med leverandører som er viktige for oss, spesielt Posten. Vi har en felles utfordring når det gjelder å få hvitevarebransjen på bena. De selskapene som tross alt får det til å gå rundt, har ofte flere ben å stå. Dette er selvfølgelig fornuftig, men det bør være mulig å drive lønnsomt med hvitevareservice innenfor en viss margin, sier Kjetil Petterson.

Powered by Labrador CMS