Philips Disney

Pressemelding fra Philips 9. juli 2013:

Denne produktnyheten er en direkte gjengivelse av en pressemelding fagbladet Elektronikkbransjen har mottatt, og er ikke redaksjonelt behandlet.

Philips og Disney revolusjonerer barnebelysning  

Kombinasjonen av Philips’ nytenkning og Disneys figurer gir historier og lek en helt ny dimensjon

– Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) har i dag offentliggjort en portefølje bestående av innovative, inspirerende og morsomme belysningsprodukter som skaper Disney-magi for både barn og voksne.

Når Philips’ lysende univers nå møter Disneys eventyrverden, forvandles barnets soverom til et magisk sted hvor fantasi, leseopplevelser, lek og lys møtes. Dette er Philips’ seneste bidrag til å utvikle lysopplevelsen i hjemmet og skape et digitalt rom.

Den nye produktserien fra Philips og Disney inneholder banebrytende lyskonsepter som gir barn muligheten for interaksjon med Disneys fortellinger og figurer. Dette konseptet gjør at barn og foreldre kan oppleve e-bøker og belysning på barnerommet på en ny måte. Denne magiske lysopplevelsen gjør det enda mer spennende å lese og fordype seg i historiene. I den nye porteføljen finnes det også Disney-lamper med timerfunksjon som kan stilles inn slik at lampen viser ulike lysende symboler for natt og dag. Dette gjør at barn kan se når de skal sove og når man kan starte dagen og leken. Et eksempel på dette er Mickey, Minnie, Mike og Sulley fra Monsters Soft Light Portables, som lades opp om dagen og som kan tas med under dynen om natten. På denne måten kan lampen fungere som et lysende kosedyr som skaper en trygg ramme rundt søvnen.

                       «Dette nyskapende samarbeidet forener Disneys enestående evne til å skape fantasifulle figurer og historier med vår ledende nytenkning innenfor belysning. Sammen leverer vi en spennende portefølje som består av avanserte og interaktive belysningsløsninger som passer til hele familien. Ambisjonen vår er å skape digitale og meningsfulle lysopplevelser på barnerommene,» sier Eric Rondolat, Chief Executive Officer for Philips Lighting.

Simon Philips, som er Vice-President & General Manager hos Disney Consumer Products, The Walt Disney Company EMEA, legger til:

«Denne produktlinjen er et perfekt eksempel og bevis på hvordan Disneys fortellerkunst strekker seg inn til barnas soverom via innovative og spennende produkter. Vi er stolte av å samarbeide med Philips om å skape innbydende og beroligende omgivelser for familiene i forbindelse med høytlesning og barnas sengetid.»

Inspirasjon er selve hovedtanken bak porteføljen; at Disney-figurene kan gjøres levende ved hjelp av lyset, være med på å skape magi på soverommene til barna og tilføre høytlesningen en ekstra dimensjon.

2013-porteføljen inneholder 19 produkter. Alle produktene i porteføljen, med unntak av StoryLight Mickey, vil være i salg fra september i Europa og USA, og litt senere på året i Asia. StoryLight Mickey vil bli lansert hos utvalgte forhandlere i desember 2013

Philips Disney 2013-portefølje inneholder:

Til toppen