REKORDBESØK HOS ELGIGANTEN

Elgiganten (svenske Elkjøp) passerte et nytt rekordnivå i 2010.

En undersøkelse fra svenske SIFO viser at 80,1 prosent av den svenske befolkningen har vært innom noen av Elgigantens butikker i fjor. Totalt betyr det om lag 5,8 millioner besøkende, 200.000 flere enn i 2009. I denne perioden økte besøket med to prosent. Undersøkelsen fra svenske SIFO viser også at Elgiganten i fjor satset stort på reklame. Kjeden stod da for 40 prosent av all reklame for forbrukerelektronikk i tradisjonelle medier. De kjedene som viste størst økning i besøkstallet fra 2009 til i fjor var Media Markt og Kjell & Company. Her var økningen i besøkstallet hele 24 prosent for begge kjedene. I underkant av halvparten av den svenske befolkningen besøkte i fjor Media Markts butikker, mens om lag 34 prosent oppgav at de besøkte forretningene til Kjell.

 

Til toppen