REMINGTON SATSER PÅ NORGE

Remington etablerer seg på det norske markedet. Ambisjonen er å bli nummer én innen hårpleie, hårstyling, grooming og barbering.

– Vi ønsker å bringe følelser inn i bransjen, vi selger tross alt produkter kundene kjøper for å bli sexy og tiltrekke seg det motsatte kjønn, sier Bénédicte Lascols, marketingsjef for Øst- og Sentral-Europa samt Skandinavia.

Sammen med Ronen Hansen, salgsdirektør i Varta Remington Rayovac Norway, pressenterte hun 12. mars selskapet under en pressefrokost på velværesenteret Emil og Samuel hos Steen & Strøm i Oslo.

– Foreløpig er jeg den eneste ansatte i Norge, men vi skal etablere en egen organisasjon slik vi har gjort det i de andre landene, sier Hansen.

På pressemøtet demonstrerte Remington føneren Spin Curl, med et rørformet munnstykke som skal gi løse og bølgete krøller.

– Ideen kom fra en britisk frisør som kom til oss med en plastikkflaske montert på en hårføner. Nå lanseres produktet over hele verden, og det er allerede i salg i Norge, sier Lascols.

Høye hæler, små vesker og store solbriller

Hun mener sommerens mote blir høye hæler, små vesker og overstore solbriller – samt en frisyre man oppnår med Spin Curl.

– Vi jenter elsker utseendet vi får etter en dag på stranda med saltvann og vind i håret. Spin Curl lager nettopp denne sveisen, som vi har kalt Beach babe, samt frisyrer som etnisk, rock’n roll glam og folklore, sier Lascols.

Remington er en del av Spectrum Brands, som i fjor omsatte for 2,3 milliarder dollar. Blant merkevarene til konsernet er Varta. Tidligere ble de amerikanske Remington-produktene solgt også i andre markeder, i 2004 etablerte selskapet seg med en egen europeiske organisasjon.

– Hovedkategorien vår er hårpleie, og vi ønsker å tilby kundene våre bedre produkter og løsninger. Når vi utvikler produktene våre ser vi mange steder for å få inspirasjon; som motebransjen, interiør, forbrukerelektronikkbransjen, kosmetikk og personlig pleie – samt profesjonelle frisører. Vi legger vekt på at produktene våre skal se bra ut, og at pakningene virker attraktive. Siden vi etablerte oss i 2004 har vi kommet med innovative produkter hver eneste år, og vi har to årlige kolleksjoner, sier Lascols.

Hun sier at markedet for personlig pleie eksploderer, og at den største økningen er innen hårpleie.

– Vi er nummer 1 i flere markeder og produktgrupper, og målet er at dette også skal gjelde Norge, sier Lascols.

Powered by Labrador CMS