SAMSUNG ØKTE 35 PROSENT

Samsung omsatte i Norden for nesten 9,4 milliarder svenske kroner i 2009. Dette er en vekst på 35 prosent fra 2008.

– Vi har lykkes svært godt i 2009, men har ikke fått noe gratis. Vi er blitt Nordens største hjemmeelektronikkselskap, men det viktigste resultatet er den store tilliten vi har opparbeidet hos nordiske forbrukere. Dette er vi selvsagt både takknemmelige og glade for, og i 2010 skal vi forvalte og bygge videre på dette, sier markedssjef Tommy Jensen i Samsung Norge.

 

I følge en pressemelding hadde selskapet en markedsandel for hjemmekino i Norden på 22 prosent for 2009. Markedsandelen for kompaktkameraer økte fra 11 til 20 prosent når selskapet sammenligner desember i 2008 og 2009. Når det gjelder hvitevarer var andelen 10 prosent i 2009 når det gjelder kjøl- og fryseskap, her gis æren til produktserien Twin. Andelen for bærbare datamaskiner var 11 prosent, og for mobiltelefoner med berøringsskjerm 34 prosent i 2009.

 

Til toppen