Satser på mange hester

 Fredrikstad-firmaet Target United AS satser på mange salgskanaler, blant annet dagligvare. Det er ikke bare lett.

– Vi handler med alle uansett bransje og opprettholder stort salgsvolum med mange produkter i rimelig prisklasse, sier salgssjef Roger Berg. Han innrømmer at det ikke alltid er like enkelt å bevege seg utenfor elektronikkbransjen:

– Derfor kommer vi ikke inn hos Expert-kjedens egne forretninger, men vi handler med mange andre bransjeforretninger. Liknende forhold opplever United-leverandører også i mange andre europeiske land, sier Berg. Det norske Target-selskapet er med i et stort, europeisk United-fellesskap.

10.000 bærbare DVD-spillere

Ifølge Berg er Target nå den største leverandøren av DVD-produkter i Norge. Firmaet leverte i 2004 rundt 100.000-spillere. Det er omtrent en sjettedel av alle som ble omsatt her i landet i fjor. I tillegg er firmaet stort på hjemmekinoanlegg i den billige prisklassen.

I sommer leverte Target United 10.000 bærbare DVD-spillere med 7 tommers LCD-skjerm, som ligger på en markedspris under 1500 kroner.

– Spilleren kan henges på en hvilken som helst nakkestøtte og tilkoples bilens 12-voltsanlegg. I tillegg kan spilleren brukes med innebygde batterier og koples til 220 volt, forteller Berg. Det interne oppladbare batteriet har kapasitet på 3 timer

På IFA viste United et bilsett som består av DVD-spiller for 12 volt med 2 skjermer for montering på nakkestøtte. Dette går unna for rundt 3500 kroner.

MP3

Target United er storleverandør av MP3-produkter til mange salgskanaler.

– Vi har stort utvalg og mange kombinasjoner. Jeg tror det vil bli solgt et sted mellom 350.000 og 400.000 slike spillere i Norge i år, sier Berg.

Target har tre DAB-modeller og har hittil solgt nær 3000 slike radioer. Flere av modellene er Tivoli-kopier.

ERIK ANDERSEN

Powered by Labrador CMS