Claus Malthe (t. v.) og Frank Bruun med den nye 7.1-lydplanken, som kommer i butikkene neste år. Pris: 8.000,-

SJUKANALS LYDPLANKE

– Vi har puttet en fullblods sjukanals forsterker inn i en lydplanke, for dem som ikke har lyst til å ha fullt av høyttalere rundt i stua.

Det sier daglig leder Frank Bruun i HarmanNeby AS.

 

– Nå blir det muligå få en god kinoopplevelse med et lite kabinett, sier Bruun.

 

Harman har fra før lydplanker med 2.1 og 3.1. Salgssjef Claus Malthe sier de har hatt god suksess med disse.

 

– Det er enkelheten som er viktig for kundene, sier Malthe.

 

– Er det mulig å gjenskape 7.1-lyd med en lydplanke som er drøyt en meter bred?

 

– Hvis man sammenligner med et skikkelig hjemmekinoanlegg er svaret nei. Men det er ikke alle som har plass, og da er denne lydplanken et alternativ, sier Bruun.

 

Maroon 5 og Quincy Jones

Med lydplanken følger det med en trådløs subbass. Produktet kommer i handelen første kvartal 2012, til rundt 8.000 kroner.Når det gjelder demonstrasjon av lydplanken i butikk, tilbyr HarmanNeby en løsning der det skal være enkelt for kundene å sammenligne den med TV-lyden.

 

I sommer viste HarmanKardonen Airplay-løsning, via Bridge-enheter som koples til receiverne. Denne er blitt forsinket, og er ventet i butikkene i november-desember.

 

Også JBL har Airplay-produkter, blant annet i On Beat-serien. Popgruppen Maroon 5 fronter disse i en reklamekampanje.

 

– Vi gjør dette for å synliggjøre oss i ungdomsmarkedet, og legger vekt på at JBL tilbyr ærlig og riktig lyd, sier Bruun.

 

Fra før har AKG Quincy Jones som frontfigur, han har sin egen modellserie Q.

 

– Mange artister bruker AKG og JBL på scenen og i studio, og kan stå inne for produktene, sier Malthe.

 

De to er optimister når vi møter dem på IFA.

 

– Vi har aldri hatt så mange gode produkter på tur ut i markedet som nå, sier Bruun.

 

Frank Bruun i HarmanNebykarakteriserer AKG som et lokomotiv i konsernet. Her er han med den nye modellen K490NC, med støyreduksjon. Pris: 2.000,-
Til toppen