JBL TOUR ONE Hodetelefoner utformet for profesjonelt bruk med 50 timers spilletid og teknologi med fire mikrofoner for optimal samtalekvalitet.
JBL CHARGE 5 Bærbar blåtannhøyttaler med støv- og vanntett design elipseformet driver, separat diskant og to separate radiatorer.
JBL BAR 5.0 MULTIBEAM Siste tilskudd til JBLs MultiBeam lydplanke-serie. Bar 5.0 skal gi 3D-kringkastingslyd med Virtual Dolby Atmos.
HELT TRÅDLØSTMED STØYDEMPING – Helt trådløse ørepropper tar en stadig større andel av hodetelefonmarkedet, og vi kommer med aktiv støydemping i flere modeller, sier Trond Gulbrandsen i Harman.
ÅRETS LYDPRODUKT:JBL BOOMBOX 2 JBL Boombox 2 er kåret til «Årets lydprodukt 2020/2021». Finalister i denne kategorien er Harman Kardon Citation 200, JBL PartyBox 310 og Klipsch The Fives.
JBL Quantum-serie JBL lanserer sin første serie av hodetelefoner og høyttalere optimalisert for spill.
Harman Kardon Citation Oasis Nyeste tilskudd i Citation-serien er en kompakt høyttaler med innebygd alarmklokke, trådløs mobillading og strømmetjenester.
JBL Tuner 2 og Tuner XL To nye bærbare radioer fra JBL. Begge med DAB/FM, strømming via blåtann og lang batteritid.
JBL LIVE 300TWS Øreproppene LIVE 300TWS kommer med JBL-signaturlyd, Smart Ambient og opptil 20 timer batteritid.
JBL Club-serie JBL lanserer en ny serie lydisolerende hodetelefoner. Serien består av tre brukervennlige enheter med høyoppløselig audio-sertifisering.
AKG N700 og Y600 Begge hodetelefonene kommer med aktiv støyredusering, AKGs lydprofil og er trådløse.
JBL QUANTUM FØLGER LYDEN JBL Quantum One, som er toppmodellen i en serie på seks spillhodesett, følger spillerens hodebevegelser, og plasserer lyden etter dette.
Harman Citation MultiBeam 700 Harman lanserer en ny lydplanke i Citation-serien. MultiBeam 700 har Apple Airplay 2 og Chromcast innebygget samt stemmestyring via Google Assistant.
HARMAN UTVIDER CITATION-SERIEN Harman Kardon utvider Citation-serien med smarthøyttalere, og ønsker nå å dekke et hvert rom og enhver bolig.
CITATION I FLERE FORMER Harman Kardon utvider Citation-serien, for å møte ethvert rom og enhver bolig.
JBL GÅR FOR GAMING Lydspesialisten JBL satser på nå gamingmarkedet, med sin første serie hodetelefoner og PC-høyttalere utviklet for spillere.
ÅRETS HODETELEFON: SONY WF-1000XM3 De helt trådløse øreproppene Sony WF-1000XM3 er kåret til «Årets hodetelefon 2019/2020». Finalister i denne kategorien er Bose NCH700 og JBL Reflect Flow.
ÅRETS LYDPRODUKT: JBL FLIP 5 JBL Flip 5 er kåret til «Årets lydprodukt 2019/2020». Finalister i denne kategorien er JBL PartyBox 100 og Harman Kardon Citation One MkII.
SMARTAUDIO EN FEST FOR HARMAN – Her på IFA feirer vi at vi har solgt mer enn 100 millioner smartaudio-høyttalere. Det er grunn til å se opp for oss, sier Søren Majlund.
EMBALLASJEN TIL FLIP 5 KASTES I MATAVFALLET JBL Flip 5 produseres med et miljøvennlig utgangspunkt, og emballasjen kastes i matavfallet. – Harman satser grønt, sier Trond Gulbrandsen.
JBL LIVE JBLs nye LIVE-serie med trådløse hodetelefoner skal være laget for en urban livsstil med JBLs Signature Sound drevet av Google Assistant og Amazon Alexa.
TOTAL PROFFLEVERANDØR FOR HARMAN – AMX var den eneste delen av Harmans proffprodukter vi manglet, og LydRommet er nå totalleverandør av Harman i Norge, sier Kjetil Pettersen.
HARMAN KARDON CITATION RIVES BORT Harman satser stort på smart lyd, og lanserer flere nyheter. Men også innen tradisjonell lyd er det nye ting på gang.
SMARTHØYTTALER MED STOR SKJERM Harman-konsernet integrerer smartløsninger i mange produkter, men de har ikke glemt historien og er tilbake med store høyttalere.
ÅRETS HODETELEFON:Sony WH-1000XM3 Sony WH-1000XM3 er kåret til «Årets hodetelefon 2018/2019». Finalister i denne kategorien er Jabra Elite Active 65t og JBL Reflect Mini 2.
ÅRETS LYDPRODUKT: JBL CHARGE 4 JBL Charge 4 er kåret til «Årets lydprodukt 2018/2019». Finalister i denne kategorien er Google Home og Harman/Kardon Onyx Studio 5.
VEKST FOR TCL Den kinesiske TV-produsenten har nå fem ansatte i Norden, og er verdens raskest voksende TV-merke globalt.
JBL XTREME 2 ER HELT NY – JBL Xtreme 2 ligner forgjengeren, men all innmat og lyden er ny. Dessuten er den blitt IPX7-sertifisert, sier Henrik Sie i Harman.
STADIG MER TRÅDLØST OG BÆRBART – I løpet av et års tid er nok kablene helt borte fra hodetelefonene, sier Frank Bruun i Harman. På IFA legger det amerikanske selskapet mest vekt på JBL.
ÅRETS LYDPRODUKT:SONY WH-1000XM2 Hodetelefonene SONY WH-1000XM2 er kåret til «Årets lydprodukt 2017/2018». Finalister i denne kategorien er øreproppene B&O Play Beoplay E8 og høyttaleren JBL Boombox.
SOUNDCRAFT KJENNER IGJEN AKG OG JBL – Connected PA er et nytt konsept fra Harman-gruppen, der en Soundcraft-mikser kjenner igjen AKG-mikrofoner og JBL-høyttalere, sier Øystein Johnsen.
SATSET SMART PÅ SMARTAUDIO – Harman produserer hver måned 850.000 eksemplarer av blåtannhøyttaleren JBL Go, og det er ikke nok!
VIL GJØRE LYDGLEDEN ENKEL – Med JBL Boost TV er det nok å plugge den til TVen, så har du enkelt lydgleden tilbake foran skjermen, sier Frank Bruun.
KATEGORIENE TETTERE HOS ELKJØP – Skillet mellom kategoriene er i ferd med å viskes ut, og vi ønsker her på Elbit og ute i butikkene å vise hvordan produktene snakker sammen.
HØYT OG GODT MED 19 TOMMER – Med Rockfords nye 19-tommer slipper man velge om dypbasshøyttaleren skal spille høyt eller godt. Denne gjør begge deler.
HÅPER KUNDENE HENGER MED – Harman har fullt fokus på multiromsystemet Omni, bærbare høyttalere og hodetelefoner. Det gjør at vi i dag faktisk tjener penger.
PRODUKTLANSERINGER I FLENG Flere leverandører benyttet Soundgardens kjedesamling til å lansere helt nye produkter, enkelte ble vist for aller første gang i Norge.
HARMAN MED EGET SELSKAP Harman har etablert eget selskap i Norge, og gir faghandelen eksklusivitet i salget av Harman Kardon samt enkelte modeller fra JBL og AKG.
HARMAN TAR HÅND OM NORGE – Harman Consumer Nordic overtar driften av egne varemerker i Norge, men vil fortsatt samarbeide tett med Neby Hifi Concept.
RETRO-DESIGN OG HODETELEFONER Med merkenavn som Harman Kardon, JBL og AKG i porteføljen er det et vidt spekter av produkter Harman presenterer på årets IFA.
KOMPAKTE OG AKTIVE BASSKASSER JBL venter at etterspørselen etter kompakte og aktive basskasser vil øke. De lanserer en CD-plate som skal gjøre det enkelt å justere gain-nivået.
VIKTIG MED KURSING AV HANDLERNE – Vi arrangerer denne handlerkonferansen først og fremst fordi vi har utvidet produktspekteret vårt så mye de siste to-tre årene.
SJUKANALS LYDPLANKE – Vi har puttet en fullblods sjukanals forsterker inn i en lydplanke, for dem som ikke har lyst til å ha fullt av høyttalere rundt i stua.
Er større på stereo enn kringlyd: SKRUR NED PRISENE MED EN FIREDEL Det selges i dag flere stereo- enn flerkanalsreceivere fra Harman Kardon i Norge. Nå ønsker Harman Nebyå ta tilbake tapte markedsandeler.
VIKTIG BEKREFTELSE AT BIL ER MED – Det er første gang bilstereo er med på den nordiske Harman-samlingen. Det tyder på at bilunderholdning er mer integrert i selskapet enn tidligere.
ØNSKER JBL INN I VARMEN JBL lanserer nå produkter til Apples Air-konsept, som er basert på elektronisk signaloverføring mellom produktene.
SIDEPRODUKTER KOMPENSERER for nedgang i tradisjonell bilstereo – Salget av tradisjonell bilstereo med løse forsterkere og høyttalere går sakte nedover, men kompenseres av multimedia- og integreringsløsninger.
NYE TONER FRA HARMAN Harman-konsernet markedsfører heretter sine 16 varemerker med ”by Harman”. I Norge er hovedkontoret flyttet fra Oslo til Sandefjord.
AUTOHIFI EKSPANDERER – Når bransjen går ned og mange leverandører reduserer eller forsvinner, satser vi. Vi har tatt over flere godt innarbeidede merker, ansatt to nye selgere og investert i nytt datasystem til over 300.000 kroner, sier salgssjef Stig Westerhus, AutoHiFi AS i Trondheim.
Harman/Neby VOKSER INNEN MULTIMEDIA – For oss i Norge har multimediasegmentet vokst til å bli nest størst av varegruppene vi importerer fra Harman-konsernet.
BREDT OG NYTT fra Harman/Neby Harman/Kardon har aldri lansert så mange nye produkter nå. Forsterkere med HDMI 1.3, navigasjon, mobiltilbehør og en TV-pakke er blant nyhetene.
Også TV fra lydprodusenten Harman/Kardon – Vi ønsker at kunden skal få den samme gode følelsen og gleden produktene våre gir også når de slår på TVen.