Jon Haraldsen, nøkkelkundeansvarlig og Roy Helgerud, kommersiell sjef i Whirlpool Norge viser blant annet fram selskapets nye vaskemaskin med Zen-teknologi. Foto: Marte Ottemo

STILLEGÅENDE FRA WHIRLPOOL

Ett av de 14 selskapene som er til stede på Elkjøps hvitevaredager er Whirlpool, med to nyheter på vask og kjøl.

Fagbladet Elektronikkbransjen snek seg til en prat med noen av produsentene som er representert på hvitevarekurset, mens de Elkjøp-ansatte hadde pause. Fra Electrolux traff vi Roy Helgerud, kommersiell sjef i Whirlpool Norge, og Jon Haraldsen, nøkkelkundeansvarlig.

De viser blant annet frem selskapets nye kombi-kjøleskap, og vaskemaskin med Zen-teknologi.

Elkjøp er jo den desidert største kunden for oss og har en stor andel av det norske markedet, så her må man være til stede

– Vår frontmatede vaskemaskin med Zen-teknologi er helt ny, og kommer i butikk i disse dager. Vi har tidligere hatt teknologien på toppmatede maskiner i noen år, men nå kommer den altså også på front-maskiner, og det er helt unikt. Zen-teknologien gir en svært stillegående og energieffektiv vaskemaskin, som har markedets laveste støynivå på vaskemaskiner, sier Helgerud.

Også kombiskapene som vises har nye funksjoner.

– Her fokuserer vi på at våre skap er helt lukkede system mellom kjøl og frys, det er det ingen som har hatt før. Det vil si at det er en egen termostatelektronikk som styrer kjøledelen og egen som styrer frysedelen. Det gjør at man ikke henter kulde fra frysen til kjøleskapet, og man får dermed ingen lukt som kan sette seg og gjøre at det smaker fisk fra isbitene, for eksempel, sier han.

– Hvorfor er det viktig for Whirlpool å være på dette arrangementet?

– Elkjøp er jo den desidert største kunden for oss og har en stor andel av det norske markedet, så her må man være til stede. I nordisk perspektiv er de også store, og de eneste som har skikkelig distribusjon i alle de fire nordiske landene, sier Helgerud. 

– Hva lærer dere Elkjøps ansatte?

– Vi hjelper de ansatte med å finne de rette salgsargumentene overfor kundene, og fortelle om de nyhetene som vi kommer med nå i vår, sier nøkkelkundeansvarlig Haraldsen. 

Miele var også blant produsentene som drev opplæring på Elkjøps arrangement, og selskapets støvsugere var blant produktene som ble grundig gjennomgått. Foto: Elkjøp/ Joakim Mangen
Samsungs eksperter skapte god stemning i salen under sine kurs. Foto: Elkjøp/ Joakim Mangen
Liebherr kurset også Elkjøps ansatte i sine produktlinjer. Foto: Elkjøp/ Joakim Mangen
Kursdeltakerne får et dypdykk ned i Electrolux' nye vaskemaskiner.
Til toppen