Styrket markedsføring ga VEKST I 2006 OG 2007

Den kraftige veksten norske Miele hadde i 2006 gjentok seg i 2007. Mieles direktør karakteriserer det som fantastiske år.

– Vi har stort sett hatt fremgang på alle fronter og gjennom alle distribusjonskanalene våre. I likhet med konkurrentene våre har vi selvsagt fordelen av en høy konjunktur, det må jeg innrømme men veksten vi har hatt kommer nok mye av at vi har styrket markedsføringen.

Det sier Dag Steenfeldt-Foss, administrerende direktør hos Miele AS. Firmaet har lagt an på en ny reklamestil som skal appellere til folks følelser. Markedsføringen er styrket både med TV-reklame og i trykte medier.

600 millioner

I fjor kom Mieles omsetning opp til cirka 600 millioner kroner. I følge Steenfeldt-Foss er det lite å være skuffet over for fjorårets resultat.

– Vi er inne i en medgangsrus.

– Er det mulig å vokse mer?

– Jeg tror at totalmarkedet i år også blir godt. Det er tegn til økende rente, som gjør at folk kanskje er litt mer avventende, men alt tyder på at markedet blir godt, selv om veksten ikke blir så stor som i fjor.

Mieles direktør har sterkest tro på at veksten i år vil komme innen gruppen innbyggingsprodukter. Her mener han det er noe å hente når det gjelder markedsandeler, og han venter seg mye av de nye produktene i 5000-serien.

– Vi er allerede sterke på innbyggingsprodukter, og 5000-serien vil styrke oss ytterligere. Salget av disse produktene øker fortsatt, og vi skal være med på oppturen, sier han.

Også innen kjøle- og fryseprodukter har Miele tatt markedsandeler de siste par årene.

Fagbladet Elektronikkbransjen nr.1/2008

Relevante artikler:

STERKE OGSÅ I NORD

NYTT VARMEPRODUKT

MER INNEBYGD FRA MIELE

Powered by Labrador CMS