BSH Husholdningsapparater AS og Kraft Foods markedsførte kapselmaskinen Tassimo i ti dager på Oslo S. Foto: BSH

TASSIMO TOK OVER OSLO S

BSH Husholdningsapparater AS og Kraft Foods har i ti dager tapetsert Oslo S med kapselmaskinen Tassimo.

– Vi gjorde det samme i Stockholm i fjor, og så da effekten av å kunne vise produktet til så mange mennesker på så kort tid, sier Christian Hole, salgssjef for småelektriske produkter i BSH Husholdningsapparater AS.

Kampanjen pågikk i ti dager i månedsskiftet november-desember, fra klokka 07.00 til 19.00.

– Vi hadde to hovedstander samt to mindre stander, og dekket på denne måten alle inngangene til Oslo S. I tillegg kjøpte vi all tilgjengelig reklameplass med plakater som viste maskinene og kapslene. I snitt serverte vihver dag 3.800 kopper varm drikke. Om morgenen gikk det mye i kaffe, men sjokolade var også populært. De som hadde litt tid tok gjerne en melkebasert kaffedrikk, mens te var det det gikk minst av, sier Hole til fagbladet Elektronikkbransjen.

Også Stockholm og København

Han sier folk var opptatt av enkelheten til maskinen, de lurte på prisen og hvor de får kjøpt kapslene. Kampanjen gikk samtidig i Oslo, Stockholm og København.

– Vi forberedte butikkene på at dette ville føre til økt trafikk. Et eksternt selskap, FreshThinking, sto for selve arrangementet. Det er det samme selskapet som også kjører aktiviteter for oss ute i butikkene, sier Hole.

Han forsikrer at markedsføringen av Tassimo ikke slutter med dette. Frem mot jul kjøres en TV-kampanje, og markedsaktivitetene vil også fortsette i 2012.

– Tassimo har vært på det norske markedet siden 1. september. Maskinen er godt tatt mot både blant forbrukerne men også våre kunder, og vi ser nå at det absolutt varplass til enda et kapselsystem. Mange setter pris på at vi kan tilby ulike drikker fra Gealia, Twinings og Freia, sier Hole.

Til toppen