TELIA FYLLER ETT ÅR I NORGE

Den 1. mars 2016 skiftet NetCom navn til Telia. Nå markerer operatøren ettårs-jubileet sitt. – Vi øker ambisjonene ytterligere for 2017, sier Abraham Foss.

Han er administrerende direktør i Telia Norge, og i en pressemelding fra operatøren heter det at de var først i Norge til å lansere Roam Like Home til sine kunder på reise i Norden og Baltikum.

– På rekordtid har merkenavnet Telia etablert seg som ett av de sterkeste i Norge og vunnet det som er av priser for sitt 4G-nett, heter det i pressemeldingen.

Det er altså ett år siden varemerket NetCom, etter 23 år, ble endret til Telia.

– Navnebyttet innebar en strategisk endring der vi i mye sterkere grad skulle kombinere Telias internasjonale styrke med vår nettverksposisjon og lokalkunnskap for å kunne tilby kundeopplevelser i verdensklassen. Samtidig lovet vi ved lansering at bevisene ville komme raskt, og vi har holdt det vi lovet, sier Abraham Foss i pressemeldingen.

Selskapet er ikke mer beskjedne enn at de mener de i løpet av året som har gått har forandret norske mobilkunders hverdag. I tillegg til Roam Like Home, som ble lansert 1. mars 2016, nevnes HBO Nordic og Fri Fart til alle kunder.

 

Fantastisk år

– Deretter gjorde selskapet rent bord i alle uavhengige mobilnett-tester gjennom 2016 og ble for andre år på rad kåret til årets mobiloperatør. I tillegg har selskapet lansert en rekke nye partnerskap og var først i Norden med sin nye teknologiske plattform for Narrowband IoT (tingenes internett) og den kommersielle løsningen Smart Landbruk, heter det i pressemeldingen.

Karl Fredrik Lund, direktør for Telia privat, sier 2016 har vært et fantastisk år for selskapet.

Etter kun noen få måneder var merkenavnet Telia like kjent som NetCom var i det norske markedet

– Vi har med suksess introdusert en helt ny merkevare for alle nordmenn. Etter kun noen få måneder var merkenavnet Telia like kjent som NetCom var i det norske markedet, sier Lund i pressemeldingen.

Det vises til ferske markedsundersøkelser, der det skal gå frem at Telia Norge oppfattes som innovative og fremtidsrettede blant nordmenn flest, og at tilliten de har til Telia-merkevaren er hele 58 prosent sterkere enn det den var til NetCom.

Karl Fredrik Lund er direktør for Telia privat. Foto: Telia
Karl Fredrik Lund er direktør for Telia privat. Foto: Telia

 

Ifølge pressemeldingen har stadig flere virksomheter og oppstartsselskaper fått øynene opp for Telia som en tilrettelegger for samfunnsdigitaliseringen.

– I partnerskap med andre skal Telia være en digital tilrettelegger og drivkraft i samfunnet. Vi mener mobilteknologi kan gjøre fantastiske ting, og det er ingen tvil om at det i vårt prisvinnende 4G-nett skapes mye spennende. Mye bra skjedde i 2016, men det er fortsatt områder vi kan forbedre oss på. Derfor øker vi ambisjonene ytterligere for 2017, sier Foss.

Telia har publisert denne videoen på ettårsdagen for navnebyttet fra NetCom.
Til toppen