Smartutstyr som aktivitetsarmbånd og smartklokker har fortsatt kraftig vekst i Norge. Foto: TomTom

TØFT FRA TOMTOM

Med sin Spark-serie av aktivitetsklokker vil også TomTom erobre treningsglade nordmenn i sommer.

Et av selskapene som satser på treningstrenden er TomTom. De har vridd fokus fra GPS til bil, til klokker og armbånd rettet mot treningsentusiastene. Siste tilskudd på stammen er TomTom Spark, som kommer i ulike varianter. 

 

Det har vært veldig bra engasjement fra alle selgerne her på Elbit

– Vi viser fram vår nye Spark-serie her på Elbit. Det er en videreføring av våre første sportsklokker, og vi legger mye fokus på de ulike aktivitetene, som sykling, svømming, tredemølle og generell styrke. I tillegg måler klokkene også ditt generelle aktivitetsnivå, så Spark er en kombiklokke, for både trening og den daglige aktiviteten, sier Kristina Eknes Blom, kundeansvarlig i TomTom.

Hun sier selskapet har fire modeller med til Elbit, det som skiller dem er integrert puls i håndleddet og musikkfunksjonen.

–Spark Cardio+Music er den nyeste og mest spennende klokken. Den har blant annet tre gigabyte lagring på enheten, slik at du kan legge inn musikk direkte og legge igjen mobilen hjemme, sier Blom.

Hun forteller TomTom også har sportsklokken Runner 2, men at denne primært selges i sportsbutikker.

– Hvordan har Elbit vært for TomToms del?

– For oss handler det om å hjelpe selgerne med gode salgsargumenter ovenfor deres kunder igjen. Det har vært veldig bra engasjement fra deltakerne, og treningen har vært svært bra, sier Blom.

– Hvordan tror TomTom at smartutstyr-markedet vil utvikle seg framover?

– Vi tror det kommer til å selges mye mer i kategorien framover, og til høsten kommer det også nye produkter fra TomTom, sier hun.

Kristina Eknes Blom, kundeansvarlig i TomTom, demonstrerer Spark-seriens funksjoner for Elbit-deltakerne. Foto: Marte Ottemo
Til toppen