Fra venstre: André Aakermann, Harald Kristiansen, Stefan Eriksson og Bård Hauge. De to første blir med over til Tura Scandinavia AB etter at selskapet har kjøpt No Border. Foto: Tura Scandinavia.

TURA KJØPER NO BORDER og får Skullcandy i porteføljen

Tura Scandinavia AB kjøper No Border og ansetter to av eierne, Harald Kristiansen og André Aakermann, for å selge hodetelefonene fra Skullcandy.

– I begynnelsen var det vanskelig i en konservativ bransje å selge inn et par hodetelefoner med utstikkende design og som dessuten var prydet med en hodeskalle. I dag er det omvendt og faktum er at vi på det norske markedet selger flest Skullcandy i hele verden i forhold til innbyggertallet, sier Harald Kristensen i en pressemelding.

 

Han er en av de tidligere eierne av No Border, og blir sammen med André Aakermannmed over til Tura Scandinavia. No Border har bygd opp Skullcandy som varemerke i Norge, og Tura får i og med oppkjøpet over halvparten av hodetelefonmarkedet siden de fra før blant annet har Koss i sortimentet.

 

– Tura Scandinavia AB er et sterkt selskap som offensivt arbeider mot å være en ledende distributør på det nordiske markedet. I en konkurranseutsatt bransje satser vi og kjøper opp strategisk viktige selskap for fortsatt ekspansjon og utvikling, sier administrerende direktør Stefan Eriksson i Tura Scandinavia AB i pressemeldingen.

 

Det er Turas morselskap VoxsonCarl-LEriksson AB som kjøper No Border. I meldingen heter det videre at Tura Scandinavia AB ønsker å styrke sin posisjon som Nordens ledende distributør av tilbehør til elektronikkbransjen, og at No Border AS på kort tid har vokst til en betydelig aktør i Norge.

 

Ettertraktede produkter

– De har på en fremgangsrik måte bygget opp varemerket Skullcandy og gjort dets hodeskalleprydede hodetelefoner ettertraktet av forbrukere i hele landet. Oppkjøpet er helt i linje med Tura Scandinavias mål om å selge alle våre varemerker i samtlige nordiske markeder, heter det i meldingen.

 

Skullcandy ble grunnlagt i USA 2003, og har siden ekspandert som varemerke over hele verden.

 

– Livsstil er et nøkkelord - like viktig som en god lydopplevelse. Varemerket har i lang tid vært ettertraktet innen actionsport som snowboard, skateboard og twin-tip. Nå for tiden er merket sterkt ettertraktet blant både DJs og av musikkelskere. I år har Snoop Dogg fått æren av å designe sine egne hodetelefoner som nå finnes ute i et begrenset antall. Også de store elektronikkjedene har nå fått opp øynene for Skullcandy, skriver Tura Scandinavia i pressemeldingen.

 

Tura Scandinavia er representert i Norge, Sverige, Danmark og Finland, og hadde i fjor en omsetning på nesten en milliard svenske kroner.

 

Til toppen