Jo Petter Kjeldset hos Tura legger vekt på at Kodak-produktene gir et fint tilskudd til firmaets omsetning. Foto: Erik Andersen.

TURA TAR OVER KODAK

I begynnelsen av januar overtok Tutra Scandinavia distribusjonen av digitale forbrukerprodukter fra Kodak. Det synes Tura-lederen er spennende.

– For oss i Tura er dette et flott tilskudd til produktporteføljen vår. Kodak er en ekstrem sterk merkevare og kan bety mye for omsetningen vår, sier Jo Petter Kjeldset, norsk sjef for Tura Scandinavia AB.

 

Tura overtar distribusjonen av Kodak-produktene fra Focus Nordic på skandinavisk basis. Avtalen gjelder de digitale forbrukerproduktene, i første rekke bilderammer, stillbilde- og videokameraer.

 

– Selv om vi allerede har produkter som er nært beslektet med dette, betyr Kodak-produktene et spennende tilskudd. Det passer som hånd i hanske for oss. Vi arbeider ikke med konkurrerende produkter, og kan konsentrere oss fullt ut om Kodak innen disse varegruppene, sier Kjeldset.

 

Tura har sagt opp avtalen med Agfas fotoprodukter. Firmaet har i første rekke markedsført bilderammer fra dette merket. Kjeldset bekrefter at Tura vil fortsette distribusjonen av Hama-bilderammer sammen med de øvrige Hama-produktene.

 

Tura-lederen vil ikke spekuler i hva Kodak-agenturet kan bety omsetningsmessig. Grunnen er i første rekke at det er mange nye produkter og konsepter å ta stilling til. Han er imidlertid ikke i tvil om at tilskuddet fra Kodak vil være verdifullt for firmaet, først og fremt på grunn av merkekjennskapet.

 

 

 

 

 

Til toppen