TV-VERKSTED OG KUNDESENTER TIL SVERIGE

Infocare flytter TV-verkstedet sitt i Oslo til Linköping i Sverige. TVene fraktes over kjølen nattestid, og endringen skal ikke påvirke leveringstiden.

– Endringene er gjort for at selskapet fortsatt skal være konkurransedyktige på kvalitet og pris, sier administrerende direktør Arild Nybø i Infocare Norge.

Rundt halvparten av de ansatte ved TV-verkstedet på Furuset i Oslo fortsetter ved verkstedet på Kongsvinger.

Vi på vei inn i hvitevaremarkedet for service og installasjon

– Her har vi 115 ansatte, som for det meste reparerer PCer, sier Nybø.

Flyttingen skal være gjennomført i løpet av første kvartal.

– Hvordan vil dere håndtere de stadig større TV-apparatene, nå som TV-verkstedet flyttes til Sverige?

– Det er produsentene som bestemmer hvilke servicekonsepter de vil levere. Trenden med at flere utførte på stedet-service er nok stoppet litt opp, og vi ser at transport av defekt TV inn til verksted fortsatt er aktuelt. At vi sentraliserer og samordner TV-verkstedet med våre svenske kolleger vil ikke påvirke leveringstiden, siden vi transporterer TVene nattestid, sier Nybø.

Kundesenteret til Östersund

Også kundesenteret i Kristiansand flyttes, her har 20-25 personer arbeidet.

– Vi bygger opp et stort kundesenter i Östersund i Sverige. Behovet for menneskelig behandling av henvendelser er redusert, fordi vi har utviklet elektroniske grensesnitt med over 80 prosent av våre kunder og partnere, sier Nybø.

Infocare omsetter for cirka 600 millioner kroner i Norge. Av dette står verkstedet på Kongsvinger samt installasjon og montering av parabolanlegg ute hos sluttkunder for cirka en tredel.

– Kundene våre her er eksempelvis RiksTV, Viasat og Canal Digital, og vi bruker i overkant av 160 lokale underleverandører som gjør en kjempejobb. Vi utfører stadig mer service ute hos privatkunder.

– Hvordan vil du beskrive situasjonen for Infocare i Norge?

– Positivt! Vi fortsetter optimaliseringen av organisasjonen. Av våre 600 ansatte er halvparten teknikere som arbeider ute i felten, fra våre 18 servicekontorer. Vi leverer også drifts-, lager-, logistikk- og installasjonstjenester, og er vi på vei inn i hvitevaremarkedet for service og installasjon. Vi har stor tro at vi med våre gode verktøy, IT-systemer og vår erfaring skal lykkes med dette.

Til toppen