Stian Nordby i Jensen of Scandinavia med de vanntette blåtannhøyttalerne Buddy og Buddy Sport. Foto: Stian Sønsteng

VANNTETTE BLÅTANN-HØYTTALERE

Buddy-serien er de første blåtann-høyttalerne fra Jensen of Scandinavia. De er utviklet av det norske selskapet, og vanntette.

– Buddy kom først, med åpne innganger. Buddy Sport har deksler over inngangene, og har et røffere design som tåler en støyt, sier nøkkelkundesjef Stian Nordby i Jensen of Scandinavia når vi møter ham på Elbit-messen til Elkjøp.

Prisen for de to modellene er er 900 og 1.100 kroner.

Vi feiret i fjor vårt 25 års-jubileum, og hadde tidenes beste omsetning og resultat

Jensen of Scandinavia har fra før internett- og dab-radioer i sortimentet, og kommer i høst med en ny og viktig modell for selskapet.

– Hvorfor går Jensen of Scandinavia inn i markedet for blåtannhøyttalere?

– Det er en spennende kategori, og siden de er vanntette tilbyr vi markedet noe nytt og unikt. Vi ønsker å skille oss ut, og mottakelsen har vært svært god, sier Nordby.

– Det står ikke tilsvarende produkter på hylla ved fabrikkene i Asia?

– Nei, dette er våre produkter. Vi har stått for all produktutvikling selv, inkludert tuning av lydbildet som er blitt meget bra.

– Hvordan går det hos Jensen of Scandinavia?

 

Rekord for selskapet

– Vi feiret i fjor vårt 25 års-jubileum, og hadde tidenes beste omsetning og resultat. Jensen er et helt norsk selskap med solide eiere i ryggen. Utgangspunktet til selskapet var nettverksprodukter, men nå kommer det en stor satsing spesielt innen lydkategorien.

– Hvordan lykkes dere i dette markedet?

– Meget bra så langt. Buddy-høyttalerne fikk to topptester i fjor og var blant bestselgerne i det norske markedet, med over 25.000 solgte enheter. Vi har gode og enkle brukervennlige produkter, og gir 20 års garanti på nettverksproduktene våre. Vi tilbyr også ett års gratis telefonstøtte, og var de første som kom med ferdig oppsatte rutere med brukernavn og passord.

– Har det noen betydning i markedet at dere er et norsk selskap?

– Det vil jeg absolutt si. Vi lager produkter skreddersydd for det skandinaviske markedet, som vi kjenner godt.

Til toppen