VASK MED 9 KG skal gi opptur for LG

LG har hatt en liten nedtur når det gjelder hvitevarer i Norge. Nå håper de vask og tørk med 9 kilos kapasitet vil snu trenden.

– På vaskemaskiner har vårt argument vært stor kapasitet, men etter hvert kom konkurrentene etter. Nå tror vi våre nye modeller innen både vask og tørk med 9 kilos kapasitet og direktedrevne tromler vil gi oss en solid posisjon i markedet, sier Sebastian Bengtsson, produktspesialist på hvitevarer hos LG Electronics Nordic AB.

Fortsatt øker konkurrentene kapasiteten i sine maskiner. Derfor smiler Bengtsson bredt over at LG kan slå i bordet med 9 kilo.

– En kapasitet på 9 kilo innebærer at forbrukeren slipper å vaske så ofte, dermed sparer de både energi og tid. Maskinene har standard utvendige mål. Dette har vi løst med en dypere trommel, med samme diameter. Et viktig salgsargument er at våre maskiner er direktedrevne, der motoren er montert direkte på trommelen. Dermed slipper vi drivreim, motoren skaper ingen vibrasjoner og maskinene blir mer driftssikre – også fordi vi alltid har hatt børsteløse motorer, sier Bengtsson.

Han forteller at LG har patent på de direktedrevne maskinene frem til 2020.

Stekeovn med LCD

En annen nyhet hos LG er stekeovnen med LCD-skjerm som viser oppskrifter og video i fire farger.

– Dette er en unik ovn med stor kapasitet, halogenvarme som opptil halvverer steketiden. Firefarget LCD-skjerm med video med kokebok og 129 oppskrifter som viser hvordan rettet kan se ut, sier Bengtsson.

LG har videreutviklet kompressorteknologien på sine poseløse støvsugere, der en hendel automatisk komprimerer støvet slik at det blir rensligere å tømme beholderen.

På kjølesiden har LG plassert hele ismaskinen i dørene.

– Dette gir 27 liter ekstra plass i fryseskapet. En unik løsning som er en stor fordel for kunden. Dessuten kommer våre skap med franske dører nå både med en og to fryseskuffer i bunn. Kjøledelen er 355 liter, modellen uten dispenser har en kapasitet på 405 liter. Bredden på Bravo-skapene gir plass til langpanner og store serveringsfat, sier Bengtsson.

Han tror IFA blir den største og viktigste messen for hvitevarebransjen i Skandinavia.

– På årets messe har vi ikke fått den store oppslutningen som vi hadde håpet på, men vi ser stor interesse fra media. Forhåpentligvis vil kunder og innkjøpere delta i større grad i fremtiden.

Powered by Labrador CMS