EET Europarts: Nøkkelkundesjef Bernt Sivertsen (t. v.) holder frem den trådløse høyttaleren Libratone Zipp. Salgssjef Reidar Stensæter til høyre. PC-veskene er fra Knomo. Foto: Tore Skaar

VIL BLI STØRRE I ELEKTRO

– Vi er sterke mot databransjen, og satser nå også mer på detaljhandelen, sier Bernt Sivertsen i EET.

Under kåringen av årets julegaver representerer han selskapet sammen med Reidar Stensæter.

– EET har hatt en vekst i porteføljen av varemerker, mest innen teknologiprodukter knyttet til nettbrett og smarttelefoner. Oppkjøpet av Europarts, Europas største leverandør av reservedeler, er også svært  viktig for selskapet, sier Stensæter.

Dette er morgendagens teknologi som allerede er oppe og går

Han og Sivertsen har begge en fartstid på et par måneder i EET, og de varsler at aktørene i elektronikkbransjen vil se mer til selskapet fremover.

– Vi skal være tydeligere mot detaljhandelen i elektronikkbransjen, samt andre kanaler som begynner å ta del i distribusjonen av denne type produkter, sier Stensæter.

Libratone Zipp

Sivertsen sier en god del av porteføljen er rettet mot Apple-forhandlerne, og at de vil sette det største trykket inn mot denne kanalen.

– Men det vil ikke si at produktene ikke passer inn i de andre kanalene.

Stensæter mener EET har et stort potensiale i elektrokjedene. På årets julegaver fokuserer de på Zipp-høyttaleren fra danske Libratone.

– Denne har fått en fantastisk mottakelse, både for sitt design, lyd og brukervennlighet. Dette er morgendagens teknologi som allerede er oppe og går, sier Sivertsen.

Han understreker at porteføljen til EET er svært bred, og under bransjekvelden i Sonnia Hennie-salen på Radisson Blu Plaza hotell ønsket selskapet å vise noe av mangfoldet sitt. EET har 31 ansatte i Norge og av disse arbeider 15 som  salgs- og produktansvarlige for sine områder og merker.

Logistikk

– Vi har produktsjefer med en bred kompetanse innen sine respektive områder, sier Stensæter.

Sivertsen slår et slag for selskapets nettsider.

– Her kan man se hva vi har. En fantastisk funksjon er konfiguratoren der man finner alt man trenger til et merke. Trenger man et ekstra batteri eller kabel, dukker dette opp her.

Stensæter sier EET er representert i 20 land. Siste etablering er i Sør-Afrika.

– Alle enhetene er lønnsomme og vi har en sterk finansiell plattform. Logistikken er kjempebra, med sentrallager i Danmark og et godt lager i Norge. Vi får gode tilbakemeldinger fra kundene når det gjelder service, ikke minst når det gjelder kompetansen vi har på produktene. I Norge har vi en stabil og kompetent arbeidsstokk som kan faget, sier Stensæter.

Fra foto og kontor

Han kom til EET fra Wittusen & Jensen, som blant annet driver med kontordata og -rekvisita.

– Hvordan opplever du overgangen?

– Dette er en spennende bransje, der det skjer mye hver bidige dag. Det krever at man er fremoverlent og aktiv. Du må følge med og være endringsvillig, tørre å ta sjansen på å bli med på nye produkter og trender.

Sivertsen har lang fartstid fra fotobransjen, sist i Olympus.

– Jeg kjenner jo en god del av kundene allerede, og det er veldig hyggelig. Det jeg ser som er viktig i forhold til EET, er at selskapet har så mange ben å stå på.

Christian Hole viser BSHs kaffemaskin Tassimo. Foto: Tore Skaar
Espen Vik med diplom for årets hvitevare, Siemens flexinduksjon. Til høyre Stian Sønsteng i fagbladet Elektronikkbransjen. Foto: Tore Skaar
Avtroppet informasjonssjef i Stiftelsen Elektronikkbransjen, Erik Andersen, i samtale med Erik Bratlie i Logiq. Foto: Tore Skaar
Henning Langaard (t. v.) og Nils-Erik Bjerkelien viser frem hodetelefonene SMS Audio Street by 50, Bluetooth-adapter og tastatur fra Rapoo. Foto: Tore Skaar
Trond Sliper fra Canon mottar diplom for årets fotoprodukt, EOS 650D, fra ansvarlig redaktør Stian Sønsteng. Foto: Tore Skaar
Til toppen