Håvard Husrem i Isolda AS med en Synergy PC-sekk fra Wenger SwissGear. Foto: Stian Sønsteng

VIL VÆRE EN GOD UTFORDRER

– Styrken vår ligger i et bredt sortimentet, gode logistikkløsninger og at vi er gode på pris, sier Håvard Husrem hos tilbehørsleverandøren Isolda AS.

På Euronics’ kompetansedager kunne han fortelle om selskapet, som i Norge er en utfordrer i tilbehørsmarkedet.

– Isolda er opprinnelig et svensk selskap, og omsetter totalt for 750 millioner kroner årlig. I Norge etablerte vi oss for et par år siden, og vi omsatte i fjor for 40 millioner kroner. Budsjettet for i år er 60 millioner kroner, og per første kvartal ser det ut til at vi vil nå dette, sier nøkkelkundesjef Husrem.

Norge er et langt distrikt

Den norske avdelingen har to ansatte, og Husrem innrømmer at det er nok å gjøre.

– Norge er et langt distrikt, smiler han.

Lager i Jønkøping

Isolda AS selger til flere ulike grossister. I tillegg kommer Euronics-kjeden og kjeder innen data– og kontorrekvisita.

– De fleste Euronics-butikkene kjøper blekk fra oss. Vi har et bredt utvalg både når det gjelder blekk og tonere. Dessuten har vi nærmere 17.000 andre produkter, inkludert alt av lagringsmedia, tastatur og mus, reiseeffekter som PC-vesker, sekker og trillekofferter, tilbehør til Iphone og Ipad, samt kabler, sier Husrem.

– Sentrallageret ligger i Jønkøping?

– Det stemmer, det! Vi er nabo med Posten, og bruker dem som distributør. Euronics-butikkene legger inn ordrene i sitt sentrale datasystem, og vi har én dags levering, sier nøkkelkundesjefen.

Han forteller at han selv besøker alle Euronics-butikkene på Østlandet og hjelper til med å legge inn bestillinger.

– Der jeg har mulighet til det legger jeg også varene på plass når de kommer til kunden dagen etter.

Eget varemerke

– Hvem er konkurrentene deres i Norge?

– Først og fremst Scanor, Tura og Aurora. For Euronics’ del er det Scanor og Aurora.

– Hvordan lykkes dere som utfordrer i dette markedet?

– Vi er en god konkurrent. Styrken vår ligger i det brede sortimentet og at vi er gode på pris. Vi forsøker å ha god oppfølging og har et godt kundesenter. Dessuten tilbyr vi rask levering, enkle returordninger og lav frakt, sier Husrem.

Isolda har sitt eget varemerke, Isotech. Her tilbyr de blant annet blekk, tonere, tilbehør til telefoner og data.

– Dette er stort sett produkter vi finner i Kina, men også i Europa, som vi tester nøye før vi slipper dem ut på markedet. Poenget med Isotech er at vi tilbyr et så godt prispunkt at kundene våre har mulighet til å øke bidraget betydelig, sier Husrem.

Jimmy Kristiansson ved Euronics Skotterud tester spillstolen Big Ben Racing med ratt fra Trust Master. Pris for pakka: 4.500,-. Terje Jørgensen i Pan Vision demonstrerer.
Frode Karlsen (t. v.) i 20:20 Mobile og Krister Schjølberg i Autra med Jambox Big, som førstnevnte distribuerer og sistnevnte importerer.
Euronics-samlingen ga anledning til faglige og sosiale samtaler, her Kjell Ove Marienborg i Euronics Lambertseter og Johanne Birkeland i Huawei.
Ole Torsvik i Microsoft viser Windows 8 på en Samsung Slate for Kristian Arntsen i Euronics Grimstad.
Niklas Olsen (t. v.) og Johanne Birkeland i Huawei med fra venstre Ascend P1, E589, Ascend G300, Y200 og Y100.
Til toppen