Daglig leder Roger Wollan (f. v.) i OBH Nordica stilte i MasterChef-konkurransen sammen med Knut Olav Knudsen fra Rubicon TV og Ole Peder Henriksen TV3. Foto: Stian Sønsteng

VISER PRODUKTER MED TV-SPONSING

OBH Nordica står sentralt når TV3s satsing på Masterchef 2014 dras i gang i disse dager.

OBH Nordica er hovedsponsor når Masterchef nå sendes på TV3. Denne meget populære TV-serien går sin seiersgang over hele verden. I Norge ledes den blant annet av mesterkokken Eivind Hellstrøm. Det er ikke bare et logosponsorat OBH Nordica går inn i denne TV-serien med. Som hovedsponsor innebærer sponsoratet mye mer enn det.

– Vi har tatt en meget aktiv del i denne TV-serien. Den representerer jo på en måte det som er vårt kjerneområde; kjøkkenet. Vi ser dette som en unik mulighet for å presentere mange av våre nye produkter, men også å posisjonere oss i et program som handler om tilbereding av mat, sier markedssjef i OBH Nordica, Hilde Cecilie Henriksen, entusiastisk.

Vi ser dette som en unik mulighet for å presentere mange av våre nye produkter, men også å posisjonere oss i et program som handler om tilbereding av mat

 

Mange produkter

OBH Nordica skal ikke bare stå for noe få enkeltprodukter i denne serien. Sponsoratet innebærer at selskapet skal stå for alle produktene som omhandler kok og stek samt at de er leverandør av alt annet småelektrisk. Det betyr at selskapet får presentert mage produkter fra sin store portefølje for et meget stort publikum.

– Dette er en meget viktig anledning for oss å få vist produktene våre i praktisk bruk og ikke bare som en uststillingsvare i butikken, understreker Henriksen.

 

Fokusprodukter

En av de viktig fordelene med å være en såpass viktig sponsor i dette programmet er muligheten til å få fokusert produkter som er veldig viktig for selskapet.

– Vi får blant annet et helt eget program som vil være fokusert rundt pizza. I den forbindelse kommer Pizza Dragon, som er en egen liten pizzaovn, til å være helt sentral, sier Henriksen.

Det er ikke bare dette produktet fra OBH Nordica som kommer til å få mye oppmerksomhet. Den 29. oktober kommer det et eget program som omhandler Sous Vide. Her vil også produkter for vakuumering få en naturlig plass. At denne typen nye og ”hotte” produkter får en så fremtredende plass i en slik serie vil bety mye for populariteten og utbredelsen av Sous Vide i Norge. Dermed bidrar programmet også til å presentere norske hjemmekokker for nye og moderne hjelpemidler til kjøkkenet.

 

Et utstillingsvindu

Vi vet ingenting om hva et slikt sponsorat medfører av kostnader, men at det blir et meget viktig utstillingsvindu for OBH Nordicas produkter er det vel liten tvil om. Vi har tidligere vært inn på at matprogrammer er svært populært i Norge og Masterchefkonseptet er ikke noe unntak i så måte. Dermed er det duket for et dypdykk i en spennende kokekonkurranse på TV3 i høst. For dem som er interessert i nye og spennende produkter fra OBH Nordica blir dette også en glimrende måte å se dem brukt i praksis.

Markedssjef Hilde Cecilie Henriksen og salgssjef Anniken Damengen i OBH Nordica Norway AS på MasterChef-premieren i Mathallen. Foto: Stian Sønsteng
Rundt 150 bransje- og TV-folk deltok da OBH Nordica slo sammen innflyttingsfesten og markeringen av premieren på MasterChef. Foto: Stian Sønsteng
Fra Euronics stilte Kirsti K. Berg (f. v.), Christina Østvik og Ann Kathrin Johansen på innflyttingsfesten til OBH Nordica. Foto: Stian Sønsteng
Til toppen