Stig Halland (t.v) og John Ohlsson i Lindenbaum Agenturer AB viste mulighetene i sine Vitamix-blendere. Foto: Marte Ottemo

VITAMIX TIL POWER

Blenderspesialisten Vitamix satser nå for fullt på det norske markedet sammen med Power.

Blant nykommerne på småelektriskmessen PowerUp finner vi Vitamix.

– Vi viser fram den nye serien blendere som kommer i Power-butikkene i oktober. Vitamix er nye i Norge, men er verdens største merke innen høyendesegmentet i blendere. Vi har vært på markedet i Norge i under ett år, og nordmenn begynner å bli klare for å kjøpe seg dyrere blendere som holder lengre, sier Stig Halland i Lindenbaum Agenturer AB, distributør for Vitamix i Norden.

Vitamix er håndlagde maskiner fra USA, og Halland mener en blender kan brukes til mye mer enn drikke.

– For nordmenn flest er en blender det samme som å lage smoothie, mens Vitamix lager mat. Å lage drikke er det letteste maskinen gjør, men for de som vil ha det beste, kan Vitamix brukes som kjøkkenmaskinen hjemme. Du kan lage brød- og pizzadeig, suppe, pesto guacamole og alt av drikke selvfølgelig, sier Halland.

Det er ti års garanti på alt i esken, fra motoren til selve beholderen, og det er den kraftigste maskinen på markedet

Power tar inn tre ulike modeller fra selskapet, til en pris på 6.500, 7.500 opp til 9.500 kroner.

– Det er ti års garanti på alt i esken, fra motoren til selve beholderen, og det er den kraftigste maskinen på markedet, sier han.

– Hvordan ser dere markedet utvikle seg?

– Norge er et kjempemarked. Vi har jobbet i Sverige en stund, der selger vi nå 5.000 maskiner i året og forventer det samme i Norge i år. Sunnhet og helse er et segment i det som driver markedet, men vi ser at vanlige husholdninger er de som kjøper mest. Rawfood-tilhengerne har allerede kjøpt Vitamix, nå kommer de vanlige husholdningene, sier Halland.

Til toppen