Joacim Sverlinger i Solipi med Audiofly AF56W (foran) og AF100W. Foto: Stian Sønsteng

TRÅDLØS LYD FRA AUSTRALIA

– Mange har etterspurt trådløse øreplugger fra Audiofly, og nå er de klare med modellene som leverer den gode lydkvaliteten de er kjent for.

Publisert

Det sier Joacim Sverlinger i Solipi, som representerer det australske merket Audiofly i Norden. På CES-messen i Las Vegas viser han frem to nye øreplugger med blåtann. Den ene er innstegsmodellen i den profesjonelle serien, AF100W.

– Den er bygd på en dynamisk mikrodriver, har et fantastisk utseende og Audioflys lydsignatur – som selvsagt er det viktigste. Den kommer med en fleksibel ørepropp som gjør at den sitter godt og stenger ute omgivelseslyden. Den kan brukes i sportssammenheng siden kabelen slynges rundt øret, sier Sverlinger.

Prisen på AF100W er 1500 kroner. AF56 er allerede i salg med kabel, nå kommer en trådløs W-versjon.

– Den har et fantastisk design med vår største driver, som er på 13 mm, og gir førsteklasses lyd. Prisen blir 1200-1300 kroner, sier Sverlinger.

– Du har solgt Audiofly i Skandinavia i ett års tid; hvordan har mottakelsen vært?

Bevisste forbrukere

– Audiofly har vært et ganske ukjent varemerke i Skandinavia, men bak det står det folk med musikkbakgrunn. De vet hvordan instrumentene skal låte, og har sørget for at produktene deres for forbrukermarkedet har den riktige lydsignaturen. Har man et godt produkt med god lyd, vil dagens forbrukere som blir stadig mer bevisste, ta det til seg. Det ser man også når det gjelder hvilke kilder kundene bruker, der stadig flere velger den høyoppløste lyden fra strømmetjenestene. Audiofly har allerede tiltrukket seg musikere og bevisste forbrukere. Nå retter de seg også mot hifi-entusiastene, med flaggskipet AF1120 innen øreplugger, som koster rundt 7.000 kroner. At vi har denne bredden tror jeg vil bli en viktig styrke for oss, sier Sverlinger.

– I hvilke kanaler selger du Audiofly i Norge?

Har man et godt produkt med god lyd, vil dagens forbrukere som blir stadig mer bevisste, ta det til seg

– Vi er inne hos Euronics og en rekke frittstående handlere. Vi ønsker å samarbeide med dem som kan fortelle om kvalitet, og tror for eksempel Spaceworld Soundgarden kan være aktuelle for Audiofly. Vi har også begynt å samarbeide med musikkjeden 4Sound, sier Sverlinger.

Solipi har i dag tre ansatte, i Norge, Sverige og Danmark.

Powered by Labrador CMS