Roger Berg fra Target viser frem de nye hårstylingsproduktene fra Remington. Foto: Jan Røsholm

NYHETER FOR HJEM OG VILLMARK

Barbermaskin med kuleledd, hårbørster med temperatursensor og en sveivbar radio for kriser og villmark, er noen av nyhetene fra Target.

Publisert Sist oppdatert

Selskapet distribuerer produkter fra flere produsenter. Både Russel & Hobbs, Remington, Fakir og Sangean har flere nyheter på IFA. I tillegg til de nevnte produktene, kommer også en liten og kraftig støvsuger, samt nyheten om at Target nå også tilbyr produkter fra Grundig og Beha.

Sensorstyrt hårsveis

– I den nye varmluftbørsten fra Remington er det sensorer som sjekker temperaturen i håret, sier Roger Berg i Target AS.

Den gule barbermaskinserien er tilpasset litt tøffere bruk. Foto: Jan Røsholm

Fagbladet Elektronikkbransjen treffer ham og kollega Alf Einar Nygård på elektronikkmessen IFA i Berlin i september. Varmluftbørsten han viser til er i Proluxe You-serien, og har modellnavnet AS9880. Den har i tillegg innebygget AI-teknologi.

– Intelligensen sjekker og tilpasser varmen til din hårtype, og vil da både style og tørke håret samtidig, sier Berg.

Intelligensen sjekker og tilpasser varmen til din hårtype

Varmluftbørsten leser av temperaturen i håret to ganger per sekund under føning. Den optimale temperaturen er 70 grader. Det følger med tre ulike munnstykker/børster i settet, og prisen vil være 1.150 kroner.

Remington Limitless barbermaskin har et kuleledd som gjør at skjærehodet følger ansiktsformen. Foto: Jan Røsholm

– Varmluftbørster har økt kraftig i popularitet, og er nå en av våre bestselgende hårprodukter, sier Berg.

Anleggsbarbermaskin

Remington kommer med to helt nye barbermaskin-serier

– Limitless har et kule-ledd som gjør at skjærehodene følger ansiktets form, og dermed gir best mulig barbering. I tillegg ser den jo bra ut, og fikk nylig en pris for sitt design, sier Berg.

Maskinen er utstyrt med USB-lader, og er ifølge Remington mer brukervennlig.

– Du kan lade barbermaskinen fra alle typer USB-ladere; genialt på reise og ferie, sier Berg.

Den andre serien har fått en iøynefallende gulfarge.

– Den gule maskinen er litt «tøffere»; den er fallsikker og vanntett, ja - rett og slett en «anleggsbarbermaskin», sier Berg.

Nytt fra Russel & Hobbs

– Her kommer vi med en helt ny serie, Distinction, bestående av brødrister og vannkoker i tre delikate farger, sier Nygård.

Den nye serien til Russel & Hobbs leveres i tre ulike farger. Foto: Jan Røsholm

De tre fargene er sort, titanium og havblå. Brødristeren er utstyrt med en LED-skjerm som viser hvor lenge det er igjen før skiven er ferdig.

– Luken hvor vi legger brødskivene er utvidet, slik at man kan riste større skiver og bagels, sier Nygård.

Suger seg fast

Target distribuerer også støvsugere fra tyske Fakir.

– Denne lille støvsugeren er svært kraftig, og suger enkelt opp sand, smuler, dyrehår og annet. Det gjør den perfekt til båt eller campingvogn, sier Nygård.

Alf Einar Nygård viser hvor kraftig sugeeffekten er på den oppladbare støvsugeren fra Fakir. Foto: Jan Røsholm

Fakir AS 1110 LT veier en halvkilo, og har Hepa-filter. Ladetiden er 3,5 timer, og da kan den brukes effektivt i 22 minutter på full effekt.

– Det følger med et møbelmunnstykke, med mulighet for å sette på et lengre skaft. Da blir den en fullverdig støvsuger, sier Nygård.

Prisen er 1.500 kroner.

Alt i en boks

Sangean har i lang tid hatt såkalte overlevelsesradioer. Nå har den kommet i en kraftigere utgave, som heter MMR 99.

Roger Berg lader opp radioen ved hjelp av sveiva. Foto: Jan Røsholm

– Vi opplever stor etterspørsel etter disse produktene nå. Norske myndigheter rådet folk til å ha en lommelykt, en powerbank og en radio tilgjengelig. Etter det som skjer i Europa om dagen, er det mange som følger dette rådet. Denne radioen har jo alt i en boks, sier Berg.

Produktet han snakker om er Sangeans overlevelsesradio. Den har lading via solceller eller sveiv, innebygget powerbank og også en kraftig lommelykt.

– Det er viktig å huske at dette også er et supert produkt på tur, så det er kanskje bedre å kalle det en villmarksradio enn en overlevelsesradio, sier Berg.

Radio med sveiv og solcelle finnes i to størrelser og flere fargekombinasjoner. Foto: Jan Røsholm

Radioen kommer i to farger. Forskjellen på denne modellen og forgjengeren, MMR 88, er størrelse, lydkvalitet og batterikapasitet. Prisen for den minste er 1.500 kroner, mens den store koster rundt 2.000 kroner.

Grundig og Beha

– Vi har nå også småelektriske produkter fra Grundig, samt hele sortimentet til Beha i varekatalogen, sier Nygård.

Den norske produsenten Beha ble tidligere i år fusjonert inn i samme selskap som også eier Target, og Alf Einar Nygård er daglig leder i selskapet. Target har en distribusjonsavtale med Grundig for småelektriske produkter.

– De to siste merkevarene er viktige for oss, vi kan nå tilby et bredere utvalg av gode produkter til våre kunder, sier Nygård.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 5/2022, som ble distribuert 12. oktober. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS