
FULL POWER PÅ SMÅELEKTRISK
Power kjører sin messe og opplæring for alle Power-ansatte innen småelektrisk og hvitevarer på Hellerudsletta i Oslo med 30 utstillere på plass.
Denne siden viser artikler som omhandler grundig
Power kjører sin messe og opplæring for alle Power-ansatte innen småelektrisk og hvitevarer på Hellerudsletta i Oslo med 30 utstillere på plass.
Grundig setter fokus på matsvinn og -sikkerhet med sitt FreshMeter, og viser fram nye konsept innen både TV og kjøkkenprodukter.
Beko viser på EuroCucina-messen i Milano en ny serie oppvaskmaskiner med autodosering, som har vunnet Red Dot Award.
Grundig viste en induksjonskoketopp som kan brukes til blant annet sous-vide-matlaging, under årets EuroCucina.
Hvitevaresjefene i Power-kjeden mener PowerUp er et fantastisk navn på opplæringsmessen. Inspirasjonen er hentet fra de gamle Nintendo-spillene.
Grundig Nordic vokser innen hvitevarer, og har inngått en sentralavtale med servicekjeden Elesco.
– Med FreshMeter forteller et grønt, gult eller rødt ledlys i kjøleskapet om kjøttet er ferskt, snart bør spises eller kastes, sier Bård Nordhagen i Grundig Nordic.
Dampskapet LG Styler er kåret til «Årets hvitevare 2017/2018». Finalister i kategorien er kombiskapet Grundig GWN21210X og den smarte vaskemaskinen Miele WMH721 WPS.
Etter en hektisk overgang til Power skal kjedens selgere fylles med energi og produktkunnskap på Power Up. Men sjefene innrømmer at de er klattladet.
– Vi er glade for at audioporteføljen vår er kommet på same nivå som de andre varegruppene, sier norsk salgssjef Ståle Braathen i Grundig.
Selskapet viste fram sin splitter nye oled-TV, men hadde også med seg hele produktspekteret til årets IFA.
Tyskerne utvider hvitevaresortimentet i sommer, og skal profilere seg på hvitt i media i vår.
Grundig inngått samarbeidsavtale med Kongelig Norsk Seilforening. Fra før av sponser selskapet blant annet norsk topphåndball.
Grundig lanserer en virtuell koketopp, sin egen smartløsning og samarbeider med Elkjøp om TV uten tuner til Netflix-generasjonen.
– Vi har beveget oss fra forbrukerelektronikk til hjemmeelektronikk for å sikre en varig vekst i fremtiden.
– Etter 38 år i Grundig ønsker jeg å bruke de neste årene til å bygge opp egen konsulentvirksomhet, sier Pål Haugen.
Grundig kommer med smarte hvitevarer neste år. På TV-siden har selskapet fire ultra HD-modeller.
Beko vil ta en større del av det nordiske hvitevaremarkedet, og viser seg fram med 3.000 kvadratmeter utstilling på årets IFA-messe.
– Med støtten vi får fra vårt hovedkontor, og de erfaringene de har fra sponsorater, håper vi at vi blir en god samarbeidspartner for håndballen.
– Porteføljen med brunt, småelektrisk og tre varemerker på hvitt gjør oss attraktive for handelen, mener Norden-sjef Pål Haugen i Grundig.
For første gang viste Grundig hvitevarer på IFA. I Norge er selskapet blitt store på brunevarer, mens deres småelektriske produkter går smått.
– Om fem år skal vi være topp tre på hvitevarer i Norden, slik vi allerede er det i Europa - kun med Bosch og Siemens foran oss.
Grundig satser på smarte funksjoner og nytt design når de viser fram sin nye TV-serie på årets IFA.
Årets Electroworld hadde 33.400 besøkende, en økning på 10 prosent fra i fjor. Det ble omsatt varer for 45-50 millioner kroner.
Fem kjeder, sju prisvinnere, 40 journalister og 50 leverandører utgjorde de til sammen 190 deltakerne på kåringen av Årets julegaver.