Chris Prestegaard i LSM Global representerer Blue Microphones i Norden. Her viser han de trådløse hodetelefonene med støyreduksjon; Satellite. Foto: Stian Sønsteng

BLUE MICROPHONES MED HODETELEFONER

– I USA har Blue Microphones over 97 prosent av markedet for USB-mikrofoner over 40 dollar. Nå ønsker de å gjøre det samme i Norden.

Publisert

Det sier Chris Prestegaard i LSM Global, som representerer Blue Microphones i Norden. På CES lanserer Blue Microphones tre nye hodetelefoner; Sadie erstatter den forrige toppmodellen MoFi. Ella ligger over Sadie, mens Satellite er deres første trådløse med støyreduksjon.

Når Fagbladet Elektronikkbransjen møter ham på CES, forteller han at mens de to sistnevnte snart er i norske butikker, vil det ta litt tid før Ella kommer.

– Den skal selges i premiumbutikkene, så vi må først finne frem til hvem dette skal være, sier Prestegaard.

Sadie vil som Mophie ligge på 3500 kroner. Ella koster 800 dollar, mens Satellite koster 400 dollar.

– Satellite kjører to kanaler, slik at støyreduksjonen ikke tar vekk lyder fra musikken, sier Prestegaard.

– Kan du fortelle litt om Blue Microphones?

Må skille seg ut

– De kommer fra den profesjonelle delen av musikkbransjen. Blant artistene som bruker utstyret deres er Justin Bieber, Katie Perry, Seal og Gallant. Selskapet fant ut at segmentet for forbrukerelektronikk var en mulighet, hvis de laget litt enklere versjoner av produktene. Dette startet for cirka fem år siden. I USA har de 97 prosent av markedet for mikrofoner over 40 dollar. Nå ønsker de å gjøre det samme i Norden, og hittil har det vært en fin reise, sier Prestegaard.

Satellite kjører to kanaler, slik at støyreduksjonen ikke tar vekk lyder fra musikken

– Hvordan er Blue mottatt i Norge?

– Mye av det som selges i Norge går til youtubere, bloggere og strømmere. De har sett at andre rundt i verden bruker Blues produkter, og har tatt dem til seg. Toppselgeren er Snowball, som også en del bruker når de vil ha bedre lyd når de Skyper. Hodetelefonene skal nå introduseres, så det er spennende tider.

– Dette er et tøft marked, med store og sterke aktører, også innen støyreduksjon. Hva skal Blue gjøre for å lykkes?

– Designet er en viktig parameter for Blue. Man må skille seg ut når man er på en vegg med 20 andre merker. Vi mener vårt design er så unikt at alle vi se på produktene. Når de prøver dem, og hører kvaliteten, gjør det salget, smiler Prestegaard.

Powered by Labrador CMS