FOCUS OVER TIL LEXAR

Fra årsskiftet gikk Focus Nordic over til å selge minnekort fra Lexar. Tidligere hadde de Sandisk i porteføljen.

Publisert Sist oppdatert

– Vi distribuerer fotoprodukter, og har vurdert markedet dit at vi ser Lexar som et sterkt merke som ikke har vært så godt representert i Norden de seneste årene. Vi har derfor inngått en nordisk distribusjonsavtale for merket, sier Knut Aronsen i Focus Nordic til fagbladet Elektronikkbransjen når vi møter ham på CES-messen i Las Vegas.

Han mener Lexar er sterke på den profesjonelle siden, og sier de har de raskeste minnekortene som finnes på markedet.

– Hvor stort er dette markedet for dere?

Vi ser Lexar som et sterkt merke som ikke har vært så godt representert i Norden

– Verdimessig for Focus Nordic ligger det på rundt 35 millioner kroner.

– Hva skiller Lexar fra konkurrentene?

– De er en av de fire store som produserer minnekort, og står i motsetning til enkelte andre selv for hele produksjonsprosessen. Lexar posisjonerer seg sammen med Sandisk som en av de to store innenfor vårt marked, sier Aronsen.