EXPERT-VINNERE PÅ CES

Åtte vinnere av Experts salgskonkurranse fikk tur til CES-messen i Las Vegas som premie.

Publisert Sist oppdatert

Salgskonkurransen har vart i fire måneder, og omfattet TV og lydprodukter.

– Selgerne har samlet poeng for hvert salg og premien var en reise til messa i Las Vegas, sier Alf Leifseth fra Experts hovedkontor.

Han forteller at turen inneholder en kombinasjon av faglig og sosialt innhold. På messen besøkte de utvalgte leverandører, og fikk en gjennomgang av hva disse hadde å vise frem.

Produktene blir så avanserte og spekket med nye funksjoner. Vår jobb blir å forklare dette til kundene slik at de forstår det

– Alle butikkene, både de kjede- og handlereide, har deltatt på konkurransen, sier Leifseth.

Skjerpede selgere kreves

Experts sjef i Norge, Anders Nilsen, var også med på turen. Han konstaterte at produktene stadig får flere funksjoner og blir mer avanserte.

– Produktene blir så avanserte og spekket med nye funksjoner. Vår jobb blir å forklare dette til kundene slik at de forstår det, sier Nilsen.

Et eksempel på en slik funksjon er HDR (High Dynamic Range) på TV.