GLAD FOR AT LG IGJEN ER INNE

– Jeg er veldig glad for at avtalen med Elesco Norge er kommet på plass, sier Örjan Svanerud, ny servicesjef i LG Electronics Nordic AB.

Publisert Sist oppdatert

– Vi har samarbeidet med Elesco Norge i mange år, og har hatt et godt partnerskap. Jeg er glad for at dette igjen er på plass i og med den nye avtalen, ikke minst siden deres nye partner Expert er en stor spiller i Norden, sier Svanerud.

Han deltar på høstmøtet til Elesco Norge sammen med Ismo Korhonen, servicesjef for Finland.

– Jeg har hatt denne rollen i sju måneder, det har vært travelt, og det er noe av grunnen til at det har tatt tid å få avtalen på plass, sier Svanerud.

Ikke minst siden deres nye partner Expert er en stor spiller i Norden

Ettermarkedsavdelingen til LG Electronics er lokalisert i Stockholm, bortsett fra Korhonen som basert i Finland.

– For fem år siden var vi 20 medarbeidere. Etter en omorganisering er vi i dag åtte, i tillegg kommer callsenteret som ligger i samme bygning, med 20-25 ansatte, sier Svanerud.

Øker i Norden

Han sier at salget til LG i Norden er sterkt økende.

– Jeg har vært i LG i elleve år, og har aldri sett en tilsvarende vekst. Den er stabil fra måned til måned. Min forgjenger Isa Tirpan er nå nordisk salgsdirektør for hvitevarer, og forteller at kategorien selger 20-25 prosent mer enn i fjor. Når det gjelder TV øker vi 25 prosent i Norden, og på Ultra HD-TVer har vi en markedsandel på 35 prosent. Vi er ikke lenger en liten spiller, men har tatt en solid posisjon. Jo mer vi selger, dess flere serviceoppdrag kommer til dere, sier Svanerud.

Daglig leder i Elesco Norge, Jon Olav Næss, takker ham av.

– Vi har inngått en ny avtale med LG, og også med Expert. Denne gjelder fra 1. oktober, og det blir full fart fra 1. november. LG er viktige hos Expert, så det er viktig at vi har denne avtalen på plass, sier Næss.

Powered by Labrador CMS